שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » הילולת הרה"ק מצאנז קלויזנבורג זי"ע בצל חתנו הגדול כ"ק מרן גאב"ד קרית צאנז שליט"א
גלריה
בשעות הבוקר הגיע מרן שליט"א לתפילת שחרית בישיבתו ישיבה גדולה 'תורת חיים' לתפילת שחרית ברוב עם יחד עם תלמידי הישיבה | צילום: יהושע פרוכטר
| צילום: יהושע פרוכטר

אחר התפילה התקיים מסיבת לחיים לרגל ההילולא. אחר ברכת לחיים דיבר הרב שליט"א מגודל מעלת היום שהזמן גרמא להידבק בדרכי הצדיק שהיה כל כולו קודש לה' בכל מפעלותיו ובכל דרכיו. ובוודאי זכותו תגן על כל ההולכים בדרכיו. אחר דב"ק חילק מזונות ולחיים לכל צוות הישיבה ולתלמידי הישיבה.

אחר סדר הכנה של כשעתיים התקיים בהיכל הישיבה 'שיעור כללי' במשנת בעל ההילולא זי"ע ע"י חתנו הגדול שליט"א בהשתתפות רמ"י ותלמידי הישיבה ועשרות אנ"ש ות"ח מופלגים שבאו להתענג מנועם צוף תורתינו הק' כאשר כותלי ההיכל יעידו על נועם מתיקותו עריבות התורה ופלפולא דחדוותא משך שעה ארוכה, כשאר תלמידי חכמים נוצחים זה את זה בריתחא דאורייתא.

אחר השיעור כללי התקיים מעמד 'כבוד התורה' וחלוקת פרסים למצטייני הישיבה שנבחנו על מאות דפי גפ"ת כצוואת קודשו של בעל ההילולא הרה"ק מצאנז קלויזנבורג זי"ע שביקש במיוחד להקים קרן לחלק פרסים לצורבים צעירים שנבחנים על דפי גפ"ת, והוסיף בקשה מיוחדת שאם אפשר שחילוק הפרסים יהיה ביום ההילולא ויהא זה נייחא לנשמתו.

קיום רצון קודשו התקיים בהדרו במעמד הנאדר בראשות ראש הישיבה כ"ק מרן שליט"א כאשר ברוב פאר והדר הוכן ההיכל הגדול כראוי וכיאה להוקיר את לומדי התורה.

כיו"ר וניהול המעמד כיהן פה מפיק מרגליות הרה"ג ר' הירצקע גרינצוייג שליט"א ר"מ בישיבה שקיבל את קהל המשתתפים ברוב כבוד ויקר, בהעלותו על נס את רוב עמלם ויגיעם של תלמידי הישיבה בהיבחנם על מאות דפי גפ"ת והזמן גרמא בהאי יומא דהילולא רבא של הרה"ק מצאנז קלויזנבורג זי"ע שע"ש ולזכרו הוקמה הישיבה הק' ועמלים בתורה כרצונו וכשאיפתו הק' כל ימי חייו.

אחר דברי פתיחה נרגשים בירך כ"ק ראש הישיבה שליט"א גאב"ד קרית צאנז בברכת לחיים את כל המשתתפים. מיד לאחמ"כ פתח בדא"ח במעלת היום הגדול וקיום רצונו הק' של חותנו הגדול בעל ההילולא זי"ע בקיום המעמד הגדול הזה להוקיר ולהעריך את הוגי התורה ועמליה בטהרה. וציין לשבח את צוות הישיבה המשקיעים כל כוחם אונם ומרצם בהצלחת כל אחד ואחד מתלמידי הישיבה. וסיים בברכות לרוב שזכות בעל ההילולא תגן על כל המשתתפים וכל ההולכים בדרכיו הק' להתברך בכל מילי דמייטב.

אחר ניגוני שבח ושמחה כיבד יו"ר המעמד את אורח הכבוד פה מפיק מרגליות הגה"ח רבי לייביש קארניאול שליט"א ר"כ עיון בעלזא לשאת את דבריו. בדבריו דברי חכם פי חן נופת צופים הרחיב במעלת בני הישיבה הזוכים לחסות תחת כנפי כ"ק מרן ראש הישיבה שליט"א בכל ימות השנה וזוכים לראות את נועם זיו תורתינו הק' וכמאמר האור החיים הק' 'שהיו משתגעין ומתלהטין אחריה'… וזוכים ורואים בחוש בכל עת את העמל התורה ובוודאי מהווה תביעה עצומה לכל תלמיד ותלמיד להוסיף ולהגות בכל עת בתורתינו הק'. כמו כן הרחיב בדבריו הנעימים בשבח עמלי התורה הזוכים לזורעים בדמעה ברינה יקצורו ולהערכה עצומה על עמלם בתורה והיבחנם על מאות דפי גפ"ת ביגיעה עצומה ואשרי חלקם בזה ובבא כאשר זוכים לרב טוב הצפון לצדיקים ואשרי מי שבא לכאן ותלמודו בידו.

אחר פרקי שירה הכריז יו"ר המעמד את שמות תלמידי הישיבה שהצטיינו בלימודם וזכו להגיע להשגות נפלאות בהיבחנם על מסכתות הש"ס שנלמדו בין כותלי הישיבה, שיזכו לקבל תעודת הוקרה מידי מרן ראש הישיבה שליט"א וכן זכו לקבל תשורה מיוחדת על עוסקם בתורה מידי משגיח הישיבה הגה"ח ר' מרדכי רוטנברג שליט"א. וכן לזכיה מיוחדת בקבלם את התשורה הנפלאה הספר החדש 'דובר ישרים' מחידושי כ"ק מרן ראש הישיבה שליט"א על מסכתות ב"מ וב"ב אשר זה מקרוב יצא לאור עולם כלול בהדרו.

אחר שעות התרוממות הסתיים המעמד הנשגב כאשר בלב כל מתרוננת שיר ושבח לקל חי שזכינו ליום גדול ונשגב זה לקיים רצון קודשו של בעל ההילולא הרה"ק מצאנז קלויזנבורג זי"ע. וזכותו הגדולה תגם בעד כל ישראל להיוושע בכל מילי דמייטב.

בסיום המעמד יצאו כל הקהל הק' לתפילת רבים בציון קודשו של בעל ההילולא הרה"ק בעל ה'דברי יציב' זי"ע מצאנז קלויזנבורג בראשות חתנו הגדול כ"ק מרן גאב"ד קרית צאנז שליט"א, להעתיר בעד הכלל והפרט.

בהגיעו לציון הק' הדליק הרב שליט"א נרות על הציון ופתחו באמירת תהילים מספר רביעי עד סוף ספר תהילים כאשר לפני התיבה ניגש בנו הרה"ג ר' דוד ווייס שליט"א. אחר אמירת היה"ר שאחר תהילים בהתעוררות רחמים גדולה הגישו לפני הגאב"ד שליט"א את הקוויטלעך לישועות הכלל והפרט. אחר שעה ארוכה בסיום קריאת הקוויטלעך בירך ריבנו שלט"א שיתקבלו כל התפילות לרחמים ולרצון.

בשעות הערב התקיימה סעודת ההילולא המרכזית וסיום הש"ס שנלמד ע"י כללות אנ"ש בקרית צאנז בירושלים. אחר נט"י התקיימה סיום הש"ס וסיומי מסכתות והגאב"ד שליט"א אמר את הקדיש הגדול.

לאחמ"כ פתח הרב שליט"א בפלפול במשנת בעל ההילולא זי"ע שעה ארוכה בפלפולא דאורייתא כאשר הציבור הק' מתענג בחדוותא דשמעתתא בנהירון עילעא. בסיום דבריו חיזק רבינו שליט"א את הקהל הק' להידבק בדרכי בעל ההילולא וסיפר מקצת מדרכיו הק'. וסיים בברכת קודש להתברך בבני ברוכי חיי ארוכי ומזוני רוויחי וזכותו יגן עלינו ועל כל ישראל.

לאחמ"כ נשא את משאו אורח הכבוד הגה"ח רבי יוסף מאיר ווייס שליט"א מיוניאון סיטי מוותיקי תלמידי רבינו זי"ע שמשך שעה ארוכה ריתק את הקהל הק' בסיפורי הוד וגעגועים מבעל ההילולא זי"ע.

אחר דברים קצרים מהגה"צ גאב"ד ביתר שליט"א בירך הרב שליט"א על הכוס ואחר ברכת המזון חילק יין של ברכה לכל המשתתפים.

זכותו יגן עלינו ועל כל ישראל! 

1 הילולת הרה"ק מצאנז קלויזנבורג זי"ע
צילום: יהושע פרוכטר
2
צילום:
3
צילום:
4
צילום:
5
צילום:
6
צילום:
7
צילום:
8
צילום:
9
צילום:
10
צילום:
11
צילום:
12
צילום:
13
צילום:
14
צילום:
15
צילום:
16
צילום:
17
צילום:
18
צילום:
19
צילום:
20
צילום:
21
צילום:
22
צילום:
23
צילום:
24
צילום:
25
צילום:
26
צילום:
27
צילום:
28
צילום:
29
צילום:
30
צילום:
31
צילום:
32
צילום:
33
צילום:
34
צילום:
35
צילום:
36
צילום:
37
צילום:
38
צילום:
39
צילום:
40
צילום:
41
צילום:
42
צילום:
43
צילום:
44
צילום:
45
צילום:
46
צילום:
47
צילום:
48
צילום:
49
צילום:
50
צילום:
51
צילום:
52
צילום:
53
צילום:
54
צילום:
55
צילום:
56
צילום:
57
צילום:
הצטרפו ועקבו אחר

2 תגובות

סגור לתגובות.

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים