שיתוף
תגובות
חדשות » הייתה אזעקה? בקרוב "כל היירוטים יהיו מעל לראשיהם"
מנכ"ל "הביטחוניסטים", תא"ל (במיל') אמיר אביבי, התייחס בריאיון למערכת "מגן אור", שצפויה להפוך בשנים הקרובות למבצעית | "לא יצטרכו להפעיל אזעקה בעורף"
מערכת "מגן אור" | צילום: צילום מסך

הבוקר (חמישי) התראיין ל-104.5FM מנכ"ל "הביטחוניסטים" תא"ל (במיל') אמיר אביבי, והתייחס למערכת "מגן אור" שתיתן מענה לירי הרקטות לגוש דן וליישובי עוטף עזה. לדברי אביבי "כרגע הפתרון המסתמן, ויכול להיות שיהיו פתרונות נוספים, מגיע מעולם ההגנה שזה "מגן אור". הגדולה של הלייזר היא לא שהם לא ישגרו, אלא שכל היירוטים יהיו מעל ראשיהם, שאפילו לא תצטרך להפעיל אזעקה בעורף, וזה הסיפור הגדול".

עוד מבחזית החדשות

"יש פה בניין כח של אלפי רקטות, שממוקמות במאות אתרי שיגור שלא את כולם צה"ל מכיר. הוא אוסף מודיעין, אבל בסוף העסק הזה נבנה מתחת לאדמה בפריסה מאוד רחבה בכל הרצועה. מאוד קשה לאתר את זה, וצריך להבין שמצד אחד צה"ל והשב"כ יודעים לסכל מפגעים ומצד שני אין לנו יכולת מבצעית מלאה לפגוע בכל אתר שיגור", הסביר אביבי.

על חיסול ראש המערך הרקטי של הג'יהאד האסלאמי אמר אביבי: "יש גם מודיעין משובח. הבחור הזה ניהל את הירי של הג'יהאד האסלאמי גם בשומר החומות ובאירועים ב-2022. הוא שרד ניסיון חיסול בעבר, וטוב מאוד שהוא חוסל עכשיו. זה עוד נדבך בבניית הרתעה ארוכת טווח מול הארגון הזה". כיצד חיסול כזה משפיע על ההמשך?

"מכיוון שאנחנו לא מוכנים יותר לתת חסינות ולהגיע להסדרה עם מחבלים מתועבים, אז מטבע הדברים זה שינוי גדול במדיניות, ולכן אנחנו לא מצליחים להגיע עדיין להפסקת אש, אבל היא תגיע. צה"ל ממשיך לכתוש אותם, לפגוע בפעילים, בעמדות שיגור, בבתי פעילים ובמטרות נוספות, והזמן לא משחק לטובתם. זה ברור שהם הולכים ונשחקים, ובסוף הם יצטרכו להתכופף ולקבל את כל רצונות צה"ל ומדינת ישראל. זה אומר שהמדינה משנה את המשוואה ואומרת: "אצלנו הכול פתוח". נרגיש חופשיים לסכל אתכם אם תעשו פעולות נגדנו ביו"ש או בעזה. אנחנו צריכים שהמחבלים יהיו כל הזמן בפחד ובנרדפות וחשש לחייהם, ולא הפוך".

ביחס לשיתוף הפעולה בין חמאס לג'יהאד האסלאמי, טען אביבי כי: "צריך לומר שמדובר בארגונים יריבים. זה שיש להם אויב משותף זה אומר שהם יכולים לשתף פעולה לפעמים. הג'יהאד האסלאמי רוצה להשתלט על החברה הפלסטינית ולהפוך אותה לזרוע של איראן. חמאס, לעומת זאת, מגיעה מהאחים המוסלמים, מהצד הסוני ולא השיעי. אנחנו רואים במזרח התיכון את הקרע העצום בין השיעים והסונים, וחמאס אמנם נשען כלכלית על איראן אבל מבחינה דתית אלה שני קצוות שונים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים