שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב: נוחת בישראל לסדרת פגישות מדיניות בנושא איראן
ג'ייק סאליבן, היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, יגיע לישראל היום ויפגש עם נשיא המדינה, ראש הממשלה, שר החוץ, שר הביטחון וראש המל"ל | על הפרק: הגברת הלחץ על איראן
היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן, הרמטכ״ל היוצא אביב כוכבי וגלעד ארדן | צילום: דובר צה"ל

ג'ייק סאליבן, היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, יגיע לישראל היום בערב (שלישי) וייפגש בין היתר עם נשיא המדינה, יצחק הרצוג. זהו הביקור הראשון של בכיר אמריקני בישראל מאז כינון הממשלה החדשה. ביום רביעי צפוי סאליבן להיפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר החוץ אלי כהן, שר הביטחון האלוף יואב גלנט ועם עמיתו, ראש המל"ל צחי הנגבי.

סאליבן יגיע לארץ בעיקר לעמוד על כוונותיה של הממשלה החדשה בשלל נושאים העומדים על הפרק ובראשן האיום האיראני. סאליבן צפוי לשוחח עם נתניהו ובכירי מערכת הביטחון על שיתוף הפעולה בין איראן לרוסיה במסגרת המלחמה באוקראינה, על המצב בזירה הפלסטיני ועל האפשרות לנורמליזציה בין ישראל לסעודיה.

עוד מבחזית החדשות

היועץ לביטחון לאומי צפוי לברר עם ראש הממשלה את השלכות השינויים במעמדו של המנהל האזרחי ביו"ש, ואת משמעות תפקידו של שר האוצר ויו"ר מפלגת הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ'.

בישראל עדיין מגבשים את המסרים שיוצגו לסאליבן בפגישות הצפויות. ההערכה היא שעמדתו של נתניהו בסוגיה האיראנית תהיה נחרצת, והוא ישאף להגברת הלחץ האמריקני על טהרן. בנוסף, יחזור נתניהו על המסר ולפיו ישראל תהיה נכונה לפעול נגד איראן לבדה אם יהיה צורך בכך.

בטקס חילופי הרמטכ"לים היום התייחס נתניהו לסוגיית איראן ואמר "איראן אחראית ל־90% מהבעיות של המזרח התיכון. תוקפנותו של המשטר הקנאי בטהרן מערערת את היציבות באזורנו. כמי שיש לו את הזכות להנהיג את המדינה החזקה שלנו, אני אומר בצורה ברורה – לא נחכה שחרב חדה תונח על צווארנו".

שר החוץ אלי כהן יצא אמש לנסיעה מדינית ראשונה מאז כינון הממשלה. כינוס הפורום הכלכלי העולמי נערך בדאבוס וכהן מחליף את נתניהו בפסגת המנהיגים. במהלך הכנס כהן צפוי להיפגש עם שרי חוץ ובכירים נוספים מרחבי העולם.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים