שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » היועמ"ש יודיע על כתב אישום נגד דוד ביטן
בקרוב
יועמ"ש צפוי להודיע על כתב אישום נגד ח"כ דוד ביטן בגין עבירות שוחד. עורכי דינו של ביטן: "טרם קיבלנו מהיועץ המשפטי כל החלטה"
חה"כ דוד ביטן | צילום: אתר הכנסת

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט יחד עם פרקליטות מיסוי וכלכלה, צפוי להודיע בשבועות הקרובים לח"כ דוד ביטן על ההחלטה להגיש נגדו כתב אישום בעבירות שוחד. טרם ידועים פרטי האישום, והוא עשוי להיות מצומצם מהחשדות שיוחסו לביטן בהודעתו של היועץ בינואר 2020.

חקירתו של ביטן, שהחלים מקורונה, הסתיימה לפני כשנתיים ביחידת להב 433 של המשטרה. הפרשה המכונה "תיק 1803" עוסקת בחשד כי בין השנים 2017-2011, קיבלו ביטן ושניים מחבריו טובות הנאה מגורמים פרטיים, ובתמורה פעלו לקידום, אינטרסים של אותם גורמים. בין הגורמים הפרטיים האמורים מצויים חברת "דניה סיבוס" והמנכ"ל רונן גינזבורג, רשת כלבו מזון, יזמי נדל"ן וקבלנים.

בינואר 2020 היועמ"ש הודיע לביטן כי החליט להעמידו לדין, בכפוף לשימוע שנערך ביולי האחרון ובסופו הורדו עבירות מרמה והפרת אמונים. בהודעת היועמ"ש נאמר כי ביטן חשוד בקבלת שוחד מבעלי אינטרסים שונים בסך של כ-990 אלף שקל, זכות לדירות ושוחד נוסף בהיקף שאינו ידוע במדויק, וכן בעבירות של בקשות שוחד, מרמה והפרת אמונים, הלבנת הון ועבירות מס, שביצע לכאורה בתשע פרשות שונות בין השנים 2011 עד 2017.

עורכי הדין דרור מתתיהו, שרון כהנא ואפרים דמרי, שמייצגים את ביטן, מסרו בתגובה: "טרם קיבלנו מהיועץ המשפטי לממשלה כל החלטה בעניינו של ח״כ ביטן בעקבות השימוע. אם יוחלט להעמידו לדין, טענותיו כבדות המשקל יועלו לפני בית המשפט והוא סמוך ובטוח שיוכרע כי לא נפל כל פגם או פסול במעשיו וכי שמו ינוקה מכל רבב".

מפרקליטות מיסוי וכלכלה נמסר: "התיק נמצא בשלבים מתקדמים של טיפול וכאשר היועץ ימסור את החלטתו, תפורסם הודעה מסודרת לציבור. עד אז אין בדעתנו להגיב לפרסומים בעניין".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים