שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » היועמ"שית שוב נגד הממשלה: שר התקשורת "את לא מייצגת איש"
יועצת למי?
שר התקשורת פנה לבג"ץ, בתגובה לבקשה של היועצת המשפטית לממשלה לדחות את הדיון בעתירה נגד פיטורי יו"ר הדואר: "משכי את ידייך מהעתירה"
שר התקשורת חה"כ שלמה קרעי | צילום: דוברות הכנסת

שר התקשורת שלמה קרעי פנה לבג״ץ, בתגובה לבקשה של היועצת המשפטית לממשלה לדחות את הדיון בעתירה נגד פיטורי יו"ר הדואר. בפנייתו כתב קרעי לבג"ץ: ״לאור העובדה כי היועמ״שית לא מייצגת את השרים קרעי, אמסלם וסמוטריץ׳, ולאור זאת שאיננה מוכנה לעמוד בלוח הזמנים שקצב בית המשפט הנכבד, למרות שהודיעה לשרים כבר לפני למעלה משבועיים כי גיבשה את עמדתה כנגדם, נראה כי רצוי ליתן לשרים לייצג את עמדתם כראוי ללא רעשי רקע של מי שאינו נוגע בדבר״.

השר קרעי ליועמ"שית: "משכי את ידייך מהעתירה שבה אינך מייצגת איש. אני מבקש למחוק את היועמ״שית כמשיבה לעתירה, לאור העובדה כי היא אינה מייצגת את עמדת שלושת השרים".

עוד מבחזית החדשות

הפנייה לבג"ץ שנשלחה על ידי עורכי הדין המייצגים את השרים קרעי ואמסלם, מצטרפת למכתב שנשלח מוקדם יותר היום על ידי שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ ליועצת המשפטית לממשלה, בו התנגד לעמדתה וביקש להצטרף לעמדת השרים קרעי ואמסלם. לטענת סמוטריץ' הדחת יו״ר הדואר היא לגיטימית ועניינית. סמוטריץ' דרש מהיועמ"שית כי תגיש לבג"ץ בקשה בשמו למחיקתו כמשיב לעתירה תוך ציון עמדתו כי ההדחה היא לגיטימית ועניינית, וכי ככל שהבקשה לא תתקבל לוודא כי עמדתו תוצג בפני בית המשפט בצד הצטרפות לעמדת השרים קרעי ואמסלם בבקשה לדחיית העתירה בשל העדר עילה להתערבותו של בית המשפט".

עוד הוסי סמוטריץ' כי: "ככל שהנך מתקשה לתמוך ולייצג עמדה זו, אבקש להצטרף לייצוג העצמי של השרים קרעי ואמסלם. אני מבין את רצונך להישאר רלוונטית להליך להתייצב בבית המשפט נגד עמדתם של השרים הרלוונטיים. מבין אך בשום אופן לא מסכים, בטח לא על הגב שלי. הפרקטיקה הזו ולפיה היועץ המשפטי לממשלה יכול להתייצב בהליך משפטי נגד הממשלה שאותה הוא אמור לייצג כשלא ברור את מה ואת מי הוא מייצג בהליך היא פרקטיקה מופרכת ואין לו אח ורע בעולם".

עוד מבחזית החדשות

"הדבר נכון שבעתיים שעה שאף את מודה כי אין בעניין פסיקה קיימת ומחייבת וכי העניין מעורר שאלות משפטיות חשובות. במצב כזה ברי כי העמדה שאותה את ואנשייך אמורים להציג בפני בית המשפט צריכה להיות עמדתם של השרים הרלוונטיים ובמאמץ לשכנע את בית המשפט כי זו העמדה הנכונה ויש לקבלה".

סמוטריץ' עקץ את אמירתו של המשנה ליועמ"שית גיל לימון ביחס לשומרי הסף: "הגיע העת שתפסיקו להתייחס לנבחרי הציבור כאל כאלה שצריך לשמור על איזה סף מדומיין מפניהם. נבחרי הציבור פועלים לטובת הציבור ששלח אותם לשם כך ומייצגים את האינטרסים של הציבור והם עתידים ליתן את הדין בפניו על האופן שבו הם עושים זאת".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים