שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » היועמ"שית נגד חוק דרעי החדש
גלי בהרב-מיארה מתחה ביקורת חריפה על החוק שיעלה מחר בוועדת השרים לענייני חקיקה, והעריכה כי בג"ץ יפסול אותו. לדעת היועמ"שית להצעת החוק "היבט פרסונלי מובהק"
יו"ר ש"ס אריה דרעי | צילום: דוברות ש״ס

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה מתחה הערב (מוצ"ש) ביקורת חריפה על "חוק דרעי" החדש, שצפוי לעלות מחר בוועדת השרים לענייני חקיקה. היועמ"שית הבהירה כי להצעת החוק "היבט פרסונלי מובהק", ושבג"ץ עלול לפסול אותה בשל "שימוש לרעה בסמכות".

החוק שדורש לבטל ביקורת שיפוטית על מינויי שרים בממשלה, אמור לאפשר את שובו של דרעי לשולחן הממשלה, למרות פסילת בג"ץ. על ההצעה חתומים כל חברי הקואליציה, למעט שרים וסגני-שרים והיא תובא לאישור בקריאה טרומית במליאת הכנסת ביום רביעי הבא.

עוד מבחזית החדשות

במכתב לשר המשפטים כתבה בהרב-מיארה וסגניה גיל לימון ואביטל סומפלינסקי, כי ישנה "סבירות גבוהה שבית המשפט לא יסתפק בהערת אזהרה, אלא יקבע שהחוק מהווה חציית גבול, וכי הוא מהווה שימוש לרעה בסמכות המכוננת של הכנסת ".

בסיום המכתב כותבים הסגנים: "על דעת היועמ"שית, עמדתנו היא כי בשל הקשיים המהותיים שיש בהצעת החוק יש להתנגד לה". שני הסגנים טוענים שמדובר בהצעת חוק פרסונלית, שנועדה לתת מענה לבעיה ספציפית שנוצרה סביב מינויו של דרעי, שכבר נפסל בבג"ץ, ולכן הצעת החוק אינו מתאימה לחקיקת יסוד.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים