שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » היועמ"שית נגד בן גביר: אסרה עליו לתת הוראות מבצעיות למשטרה
היועמ"שית בהרב-מיארה בחוות דעת שהגישה לבג"ץ, שלשר לביטחון לאומי יש סמכות להתוות מדיניות כללית בלבד ולא להנחות מבצעית לגבי המחאות
השר בן גביר ביקר בחפק המשטרתי בירושלים | צילום: דוברות השר לביטחון לאומי


היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה הבהירה הלילה (רביעי) כי לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר יש סמכות להתוות מדיניות כללית לפעילות המשטרה, לרבות בעניין הפגנות, אך עליו להימנע ממתן הנחיות אופרטיביות למשטרה, באופן ישיר או עקיף.

עמדת היועמ"שית שפורסמה כתגובה לעתירות לבג"ץ קובעת כי לשוטרים ולמפקדי המשטרה בשטח נתון שיקול דעת עצמאי ומקצועי לשם מילוי תפקידם. בעתירה ביקשו שלוש העותרות להורות לשר בן גביר להימנע מהתוויית מדיניות בכל הנוגע למחאות נגד הרפורמה המשפטית והממשלה. עתירה נוספת, שהוגשה בעניין הדחתו של מפקד מחוז תל אביב ניצב עמי אשד, ביקשה שבג"ץ יוציא צו ביניים שאוסר על בן גביר להתערב בהפעלת הכוח המשטרתית ובמינויי בכיריה ביחס לניהולם את המחאה.

עוד מבחזית החדשות

בעמדת היועמ"שית נכתב כי "רצף האירועים המתואר בבקשות, עליו ניתן ללמוד בין היתר מפרסומיו של השר עצמו, והמידע שנמסר מהמשטרה, מקימים חשש ממשי כי התנהלותו של השר לביטחון לאומי חצתה את קו הגבול, והיה בה כדי להתערב או להוות ניסיון התערבות בשיקול הדעת המקצועי והעצמאי הנתון לדרג הפיקודי במשטרת ישראל בשטח, וזאת גם בזמן אמת ביחס לאירועים פרטניים שעניינם במחאות המתקיימות נגד השלטון בימים אלה".

"עמדתו העקבית של הייעוץ המשפטי לממשלה, כפי שזו שוקפה לאורך השנים בחוות דעת שונות, היא כי השר לביטחון לאומי רשאי להתוות מדיניות כללית עבור משטרת ישראל, אך אין הוא רשאי להתערב באופן הביצוע האופרטיבי והמבצעי של המדיניות, לרבות בדרך של מתן הנחיות קונקרטיות אגב התרחשותם של אירועים פרטניים", כתבה בהרב-מיארה. "עניינים כגון דא שמורים לדרג המקצועי במשטרת ישראל, ולו בלבד, בהתאם לשיקול דעתם המקצועי".

עוד הוסיפה היועמ"שית כי: "אירועים כמו הפגנות, ובפרט כאשר הן מופנות כלפי הדרג הפוליטי, מחייבים להבטיח כי המדיניות שתיקבע תשמור למשטרה מרחב פעולה מקצועי רחב דיו, המוגן מפני השפעות פוליטיות. לפיכך, בכל הנוגע למדיניות בתחום ההפגנות, קיימת חשיבות יתרה בשרטוט גבולות ברורים ככל הניתן בין סמכות השר לסמכות המשטרה בעניינים רגישים אלה, וזאת כדי להבטיח שהזכות להפגין לא תיפגע יתר על המידה, ותובטח יכולתה של המשטרה לפעול באופן מקצועי, נטול פניות וחף מהשפעות פוליטיות, ולשמור על אמון הציבור בה ככזו".

עוד מבחזית החדשות

גם עמדת השר בן גביר, שביקש לייצג את עצמו בעתירות, הוגשה לבית המשפט, אך היועמ"שית דחתה הלכה למעשה את בקשת בן גביר וכתבה כי "בית המשפט קבע כי ככל שתרצה בכך, עליך לפנות אליי תחילה. מכתבך לא מסביר מדוע בעתירה שמעוררת שאלות משפטיות עקרוניות וכבדות משקל נדרש ייצוג נפרד – שמתאפשר במקרים חריגים בלבד".

השר בן גביר כתב בתגובתו בין השאר כי "המבקשים זועקים אנרכיה, זועקים חסימת כבישים ורוצים כאוס. הם גם רוצים שר לביטחון לאומי שישמש עציץ, לא יאמר את דברו ולא יגן על שלטון החוק".

הצטרפו ועקבו אחר

3 תגובות

  1. .. ועדיין היא יושבת על הכיסא שלה..הליכוד כת פחדנים????תעיפו אותה לקיבינימט!!!!!!!!!!

  2. לפטר את היועצת המשפטית השמלאנים העם בחר את הימין ולא את השמאל שבו בשקט חתיכת מנוולים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים