שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » היועמ"שית: מותר להפגין בנתב"ג, זה מרחב ציבורי
בשם "הדמוקרטיה"
גלי בהרב-מיארה קבעה כי הטלת תנאים ומגבלות על הזכות להפגין היא רק כשיש "הסתברות קרובה לוודאי לפגיעה קשה ורצינית בסדר הציבורי"
נתב"ג | צילום: Roman Yanushevsky, שאטרסטוק

במקביל ליום השיבוש, ולקראת ההפגנה הצפויה בנתב"ג אחר הצהריים, קבעה היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה כי מותר להפגין בנמל התעופה, בשל היותו מרחב ציבורי. יחד עם זאת הבהירה כי מאפייניו הייחודיים של המתקן "צריכים לבוא לידי ביטוי במסגרת האיזונים הקונקרטיים שיש לערוך ביחס לזמן, מיקום ואופן ההפגנות במקום".

במכתב ששלחה עו"ד אביטל סומפולינסקי, המשנה ליועמ"שית, למזכיר הממשלה בנושא ההפגנות בנתב"ג, בהמשך להוראת הממשלה בישיבתה שלשום, נכתב כי "הדין אינו אוסר הפגנות בנתב"ג". עוד נמסר כי "נקודת המוצא היא שנתב"ג הוא מרחב ציבורי, במקומות שבהם יש גישה לכל צד מהציבור, ועל כן לכל אדם הזכות לחופש הביטוי וההפגנה גם במרחב זה".

עוד מבחזית החדשות

עוד כתבה היועמ"שית, כי אין למנוע כניסה של אדם לנמל התעופה בגלל שאין לו כרטיס טיסה. "יש לאפשר למשטרה ולרשות שדות התעופה מרחב פעולה ליישם את האיזונים האמורים בשים לב לנסיבות הקונקרטיות, ולפעול בהתאם למיטב שיקולי דעתם המקצועי והמבצעי, כפי שנעשו עד כה. הדבר נכון גם ביחס לטיפול במקרים של אי עמידה של המפגינים בתנאים שנקבעו להפגנה והפרות חוק אחרות ככל שיהיו, וזאת בשים לב לסמכויות של הגורמים המקצועיים בשטח ולהלכות שנקבעו לעניין זה".

המחאה בנתב"ג צפויה להתקיים היום בשעה 16:00, וכבר הבוקר פיזרה המשטרה עשרות מוחים שהפגינו בטרמינל 3. בהודעה שמסרה משטרת נתב"ג נמסר כי היא "שבה ומדגישה כי לא תותר מחאה בתוך הטרמינלים ויש לממש את זכות המחאה במקומות שהוקצו לכך מטעם רשות שדות התעופה".

עוד מבחזית החדשות

במקביל, רשות שדות התעופה סיימה להיערך להפגנה ולכך שמשעה 16:00 ועד חצות צפויים לעבור בנתב"ג כ-30,000 נוסעים: "בשל האירועים יתכנו שינויים בלוח הטיסות ובטרמינלים מהן ייצאו. מומלץ לנוסעים להתעדכן מראש, ומוקדם, מול חברות התעופה ובאתר רש"ת לגבי שעת הטיסה והטרמינל ממנה תצא".

ברשות גם הדגישו את החשש ממקרה של מעבר משגרה לחירום בעת ההפגנה, וקראו להימנע מחסימות במקום. "כי בשיתוף המשטרה הגדירו ציר תנועה שיהיה פתוח למקרי חירום חסימת דרכי הגישה לנתב"ג והכבישים בתוך שדה התעופה, ולא משנה מה הסיבה, עלולה להסתיים באסון ובקטסטרופה בינלאומית. אסור לחסום את נתב"ג".

הצטרפו ועקבו אחר

3 תגובות

  1. לא להאמין !!!

    מעניין אם המשפחה של הקופה הבלונדינית הצבועה
    היתה טסה היום ??
    מיד היא היתה אומרת …
    לא זה אסור מרחב בן גוריון הוא לא מרחב ציבורי..
    צבועה אמרנו ???
    חוצמיזה אתם שלוחה של וואי נט לכן לא תפרסמו
    צבועים אמרנו ??

  2. 86.5 אחוזים ללא תעודת בגרות (נכון לשנת 2021)

    חיים מבודדים מהמציאות, מפרקים את המדינה בשיטתיות. אם לא בקדנציה הזו, אז תוך 15-20 שנים. כבר עכשיו, הקואליציה החרדית הראשונה מפטרת נשים וממנה גברים במקומן ומעבירה חוקים פרסונליים "לשם שמיים". אחרי 2000 שנות גלות, תנועת ההשכלה הקימה לעם היהודי מדינה. לעצור הכל לא פוקח לחרדים את העיניים. יש להבהיר שהחלום שלהם לא יכול לבוא על חשבוננו — ויש להם אפשרות להקים מדינת השם עם צבא מתפללי ומשתמטי השם ותקציבים בעזרת השם. אבל כאן זה לא יעבור בשקט או בשלום. או שיחזרו ליהדות — תורה, עבודה, ומעשים טובים למען המולדת — או שיצאו מהכנסת ויקימו מועצת חכמים ומדינה עצמאית. אחרת, גורלם וגורלנו יהיה רע מאוד. ומה משותף להם ולמדינות הכי עניות בעולם? ממוצע של מעל 5 ילדים למשפחה, שחיתות שלטונית (נפוטיזם וקרוביו), ואי יכולת השתכרות עצמאית. אצל החרדים זה בערות ועוני מבחירה — 86.5 אחוזים ללא תעודת בגרות (נכון לשנת 2021).

  3. החל משבת זו: הפגנות בנתב"ג באולם מקבלי הפנים נגד חילול שבת באישור היועמשי"ת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים