שיתוף
תגובות
חדשות » היועמ"שית לבג"ץ: מינוי דרעי לשר "חורג באופן קיצוני ממתחם הסבירות"
היועמ"שית הגיבה לעתירות על מינויו של יו"ר ש"ס אריה דרעי לתפקיד שר | בתגובתה נכתב ש"התנהלותו משקפת אי-ציות לחוק ולאיסורים הפליליים שנקבעו בו"
השר אריה דרעי | צילום: מוקי שוורץ- משרד הפנים

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה הגישה היום (רביעי) לבג"ץ את תגובתה למינוי יו"ר ש"ס לשר, ודרשה לבטל את המינוי. לטענתה, המינוי "חורג באופן קיצוני ממתחם הסבירות" עקב הרשעותיו האחרונות של דרעי, ואלו שכבר ריצה בגינן עונש מאסר בעבר.

בנימוקים לתגובתה נתנה בהרב מיארה משקל נמוך לכך שדרעי ביצע עבירות שחיתות שלטוניות בעבר. למרות זאת טענה "מצד שני, ניתן משקל לכך שאין מדובר "מעידה חד פעמית", אלא בדפוס חוזר של ביצוע עבירות, רובן במהלך כהונה בתפקיד ציבורי באופן המלמד על יחסו לשלטון החוק. ההחלטה למנות את דרעי לשר אינה נותנת משקל לחומרה של מצב שבו חבר כנסת עובר פעם נוספת עבירות שיש עמן קלון, ואינה מבטאת את משקלם הכבד של שיקולי טוהר מידות".

עוד מבחזית החדשות

למרות זאת, הבהירה בהרב-מיארה  כי יש לדחות את העתירות נגד תיקון חוק יסוד הממשלה, שאפשר את מינויו של דרעי לשר מבלי לדון בשאלת הקלון. לדבריה, רק במקרים נדירים מאוד אפשר לפסול תיקוני חוק שהעבירה הכנסת. היועצת המשפטית מתחה ביקורת על אופן שבו הועבר תיקון החוק, שנועד לפתור רק בעיה ספציפית והיא מינויו של דרעי לשר ללא דיון בשאלת הקלון.

שר המשפטים החדש יריב לוין יקיים הערב מסיבת עיתונאים שתעסוק בביטול "עילת הסבירות" אותה עילה שבגינה מבקשת בהרב מיארה לפסול את מינוי של דרעי. בכיר בממשלה אמר בשיחה עם וואלה כי "בג"ץ קבע שהוא יכול להתערב בכל החלטה של רשות מנהלית, כולל ממשלת ישראל עצמה, כשההחלטה "בלתי סבירה באופן קיצוני" ויש מקום לבטל את עילת הסבירות". בלשכתו של יריב לוין לא מסרו פרטים לגבי התוכנית אותה הוא צפוי להציג הערב, וטענו כי חלק מהדיווחים בתקשורת בעניין הרפורמה אינם נכונים.

מחר ידונו 11 שופטי בית המשפט העליון בעתירה נגד מינויו של יו"ר ש"ס לשר, בעקבות עתירת חברי קבוצת "מבצר הדמוקרטיה" שטענו בעתירתם כי "החלה פרסונלית ורטרוספקטיבית של תיקון חוק היסוד מהווה הפרה מוחלטת של כללי האמון שחבה הרשות המכוננת כלפי הציבור. זאת בשים לב לשיקולים הזרים, למצב ניגוד העניינים, לחוסר תום הלב ולתועלות הפוליטיות המידיות הגלומות בה, אשר תכליתן האחת והיחידה היא הקניית כשירות למינויו של עבריין מס מורשע לשר בממשלת ישראל, ללא קביעתו של יו"ר ועדת הבחירות המרכזית כי אין עם העבירות בהן הורשע, בנסיבות העניין, משום קלון".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים