שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » היועמ"שית והמפכ"ל מתנגדים להקמת המשמר הלאומי
תוכניתו של השר לביטחון לאומי להקמת משמר לאומי לא עוברת בשקט | היועמ"שית: "המשטרה צריכה ויכולה להתמודד עם בעיות ביטחון בעצמה"
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר | צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, הביעה התנגדות לתוכנית של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר להקמת משמר לאומי, ואמרה: "המשטרה צריכה ויכולה להתמודד עם בעיות הביטחון ללא צורך בגוף נוסף".

בתגובה תקף הבוקר (ראשון) השר בן גביר, את היועצת המשפטית והאשים אותה כי היא "מנסה לתקוע מקלות בגלגלים". לדבריו "ראינו כיצד המשטרה לא הצליחה להגיב בצורה מהירה וחלקה באירועי "שומר חומות" אין מי שיטפל בפשיעה במגזר הערבי. השוטרים הנפלאים עושים ככל יכולתם, אך הם עמוסים בעבודה".

עוד מבחזית החדשות

"בהרב מיארה לא מבינה את מקומה כיועצת", תקף בן גביר "המשמר הלאומי חייב לקום על מנת להחזיר את הביטחון לרחובות".

גם מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי, הזהיר הבוקר במכתב ששיגר לשר בן גביר, כי להקמת המשמר הלאומי עלולים להיות השלכות "עד כדי פגיעה קשה בתפקוד מערכי ביטחון הפנים במדינה וביכולתה של המשטרה לממש את האחריות המוטלת עליה".

לדברי המפכ"ל "הקמת גוף ביטחוני נוסף במדינת ישראל, בפרט כזה שתחומי אחריותו ופעילותו חופפים לאלה של משטרת ישראל, היא החלטה בעלת השלכות דרמטיות על ביטחון הפנים של מדינת ישראל. אני סבור, כי טרם קבלת החלטה עקרונית בעניין זה יש לקיים דיונים סדורים ולשמוע את כלל הגורמים הנוגעים בדבר ואשר עוסקים בכך היום, בפרט המשטרה. להחלטה כזו השלכות דרמטיות גם על גופי ביטחון אחרים ולהבנתי, יש מקום לקבל גם את עמדתם הסדורה לעניין זה טרם קבלת ההחלטה, אשר יהיו לה השלכות הן על בנין הכוח והן על הפעלת הכוח של כלל הגופים".

השר לביטחון לאומי הגיב להתרעת המפכ"ל בראיון ל-103FM ואמר: "חבל מאוד שהמפכ"ל מדבר איתי דרך התקשורת, אני נתתי למפכ"ל שלושה חודשים הזדמנות להקים משמר לאומי, אחרי השנתיים האלה שהמפכ"ל לא זירז את זה, ואחרי שלושה חודשים שישבנו והצהרנו על הדברים האלה, לצערי זה לא קם".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים