שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » היועמ"שית הורתה להקפיא את הדחת ניצב עמי אשד
בהרב מיארה הודיעה שאין להדיח את מפקד מחוז תל אביב מתפקידו, עד "להשלמה מסודרת של הבירור המשפטי המתחייב" | לדבריה: "עורר חשש כבד ביחס לחוקית ההליך"
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, שלחה היום (שישי) מכתב לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ובו הורתה להקפיא את הדחתו של מפקד מחוז תל אביב במשטרה, ניצב עמי אשד.

אתמול ערכה בהרב-מיארה, בירור ראשוני לגבי תהליך הדחתו של אשד מתפקידו, ולדבריה הבירור "עורר חשש כבד ביחס לחוקיות ולתקינות ההליך, לרבות השיקולים העומדים ביסוד ההחלטה, עיתוי ההודעה והרקע לה".

עוד מבחזית החדשות

לכן הורתה היועמ"שית לממשלה ולגורמים הרלוונטיים "להקפיא כל החלטה או פעולה בעניינו של ניצב אשד, עד להשלמה מסודרת של הבירור המשפטי המתחייב. למען הסר ספק, עד להשלמת הבירור ניצב אשד יישאר בתפקידו".

מוקדם יותר, אמרו גורמים במשטרה לוואלה כי אתמול בערב שוחחה היועצת המשפטית עם המפכ"ל בנוגע להדחתו של אשד. בשיחתם אמרה היועמ"שית כי במקרה שאשד אכן הודח מתפקידו, יהיה על המשטרה להיערך לעתירה. בתגובה לדברי היועצת המשפטית, מתכוונים במשטרה להכין חוות דעת משפטית בנושא. לטענת המשטרה לא מדובר בהדחה אלא בסבב מינויים.

בסביבתו של בן גביר זעמו היום על הפרסומים של השיחה בין היועמ"שית והמפכ"ל בנושא הדחתו של אשד. "אם זה נכון מדובר במקרה חמור מאוד, על היועצת לא להתערב בנושא" אמרו גורמים בסביבת השר. "היועמ"שית לא שוחחה עם השר ולכן הופעתנו מהסיפור. לא ביקשו מהשר תגובה לעתירה לבג"ץ, שלא ברור כלל אם היא הוגשה. זה לא להאמין שעוד לפני שהעתירה הוגשה היועצת הולכת להפעיל לחץ על המפכ"ל לשנות את ההחלטה".

הצטרפו ועקבו אחר

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים