שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » היועמ"שית בתשובה לבג"ץ: "מתנגדת להוצאת נתניהו לנבצרות"
בהרב-מיארה הודיעה לבג"ץ כי לדעתה יש לדחות על הסף את העתירה של "מבצר הדמוקרטיה" נגד נתניהו, שדורשת את התפטרותו בשל ניגוד עניינים | בראש הארגון עומד דן חלוץ
ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה מסרה היום (ראשון) את תגובתה לעתירה שהוגשה לבג"ץ, והודיעה כי תתנגד להוצאת ראש הממשלה בנימין נתניהו לנבצרות. כך פורסם במעריב.

היועמ"שית העבירה לבג"ץ את תגובתה המקדמית לעתירה של קבוצת "מבצר הדמוקרטיה", בה נדרש בג"ץ להורות לראש הממשלה בנימין נתניהו להתפטר מתפקידו בטענה כי הוא הפר את הסדר ניגוד העניינים שלו. יש לציין כי ארגון "מבצר הדמוקרטיה" כולל 39 חברים, ובראשם הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ.

עוד מבחזית החדשות

היועמ"שית הודיעה לשופטים כי לדעתה יש לדחות את העתירה על הסף. בין היתר כתבה היועמ"שית, כי אכן הודיעה לראש הממשלה נתניהו כי הוא הפר את הסדר ניגוד העניינים בנאום בו הבהיר כי יתערב בהליכי חקיקת הרפורמה המשפטית, אך הוסיפה כי " סוגיית ניגוד העניינים מטופלת על ידי היועצת המשפטית לממשלה ומערך הייעוץ המשפטי לממשלה באופן שוטף, כדין וכנדרש".

עוד כתבה היועמ"שית כי: "בנסיבות הקיימות ובמצב דברים זה, אין עילה לדרוש מבית המשפט הנכבד להתערב ולהעניק את הסעדים מרחיקי הלכת שהתבקשו בעתירה דנן, ביניהם סיום כהונתו של ראש הממשלה, ואף אין במכתביה של היועצת המשפטית לממשלה כדי לבסס עילה שכזו".

בנוסף, נטען כי הטענות בעתירה "נותרו כלליות וכוללניות ביותר, תוך שהן אינן מניחות בפני בית המשפט הנכבד תשתית עובדתית, ודאי לא איתנה ומבוססת. נפקות הדבר היא שהעתירה במתכונתה הנוכחית נותרה כללית, וגם משכך דינה להידחות".

עוד מבחזית החדשות

כזכור, למרות עמדת היועמ"שית, בסוף השבוע שעבר שופטת בית המשפט העליון רות רונן החליטה כי בג"ץ ידון בהקדם בעתירה לפסילת כהונתו של נתניהו מתפקיד ראש הממשלה. כאמור, העתירה, שהוגשה על ידי עו"ד דפנה הולץ לכנר בשם קבוצת "מבצר הדמוקרטיה", טוענת כי "לאור קביעת היועצת המשפטית לממשלה כי נתניהו הפר את האיסורים וההגבלות החלים עליו בתפקיד ראש ממשלה מכוח הדין וכי הוא פועל בניגוד עניינים בביצוע תפקיד זה", נתניהו מנוע מלהמשיך לכהן בתפקיד ראש הממשלה.

ראשי מפלגות הקואליציה תקפו בחריפות את העתירה הקנטרנית את החלטת השופטת בעניין: "קבוצה פוליטית קיצונית בראשות דן חלוץ, מנסה להדיח ראש ממשלה מכהן שנבחר ברוב עצום בבחירות דמוקרטיות באמצעות עתירה חסרת כל בסיס".

"אנחנו מזועזעים מהחלטתה של השופטת רות רונן לקיים דיון בעתירה, בפרט לאחר שהכנסת העבירה חוק שמונע הדחה של ראש ממשלה נבחר בטענות סרק מהסוג שנכללות בעתירה". לסיום כתבו מפלגות הקואליציה: "זוהי הליכה במדרון מסוכן של פגיעה אנושה בדמוקרטיה וברצון העם. אנחנו ומיליוני אזרחים לא נקבל זאת ולא נאפשר זאת".

עו״ד דפנה הולץ שהגישה את העתירה, אמרה בתגובה: ״אנו מביעים סיפוק רב מן העובדה שבית המשפט העליון מצא לנכון לדון בשאלה כבדת המשקל האם נוכח ההפרות החמורות שמבצע נתניהו בכך שאינו מקיים את האיסורים שהוטלו עליו, בשל ניגוד העניינים החמור והעוצמתי בו הוא מצוי כנאשם בעבירות חמורות שיש עמן קלון, נדרש להורות על פסילת כהונתו בתפקיד ראש ממשלה. אנו סבורים כי זו התוצאה המתחייבת, שכן אחרת אין כל משמעות לאיסור הימצאותו של נבחר ציבור בניגוד עניינים בתפקידו״.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים