שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » היועמ"שית במכתב לנתניהו: "הימנע ממעורבות ביוזמות הנוגעות לשינויים במערכת המשפט"
בהרב-מיארה שלחה מכתב לראש הממשלה שבו הבהירה לו כי אסור לו לקדם את הרפורמה המשפטית כי הוא נמצא בניגוד עניינים בשל המשפט המתנהל נגדו
ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: לע"מ

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, שיגרה מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, ובו הבהירה לו כי הוא מנוע מלקדם את המהפכה המשפטית, גם בעקיפין באמצעות גורמים אחרים, בשל ניגוד עניינים שבו הוא מצוי.

במכתב נכתב כי "עמדת היועצת המשפטית לממשלה היא כי יישום המגבלות שאושרו בפסק הדין של בג"ץ, בנסיבות הנדונות, מוביל למסקנה כי על ראש הממשלה להימנע ממעורבות ביוזמות הנוגעות לשינויים במערכת המשפט, בשל קיומו של חשש סביר לניגוד עניינים בין ענייניו האישיים הנוגעים למשפט בו הוא נאשם, לבין רכיבים מהותיים ביוזמות, בהתאם לאמות המידה שפורטו בחוות הדעת ואושרו בפסק הדין בעתירת ניגוד העניינים מ-2021. מניעות זו חלה גם על מתן הנחייה ישירה או עקיפה באמצעות גורמים אחרים בכל הנוגע לקידום היוזמות".

עוד מבחזית החדשות

עוד נכתב במכתב כי: "יישום הקביעות בעניינו של ראש הממשלה מפורט בחוות דעתו של המשנה ליועצת המשפטית לממשלה, ד"ר גיל לימון, שאושרה על ידי היועצת המשפטית לממשלה, ומהווה מסמך מחייב באשר לאופן יישום המגבלות שנקבעו בהסדר, כל עוד לא נקבע אחרת בעקבות שיח שאמור להתקיים בעניין זה בין ראש הממשלה לבין היועצת המשפטית לממשלה".

המכתב מתייחס להצעות השונות שפורסמו על ידי שר המשפטים, יריב לוין, ועל ידי יו"ר ועדת החוקה חוק ומשפט, ח"כ שמחה רוטמן. ביחס לשינוי המוצע בהרכב הועדה לבחירת שופטים. "השינוי המתואר בהרכב הוועדה לבחירת שופטים עתיד להביא להפרת האיזון הקיים בוועדה בין נציגי שלוש הרשויות ובכך להוביל לשיטה מכרעת של הממשלה ושל נציגי הקואליציה בוועדה על זהות השופטים שייבחרו לכהונה ועל מהלך כהונתם".

לדעת היועמ"שית "על ראש הממשלה להימנע ממעורבות בעניינים הנוגעים להחלטות הוועדה לבחירת שופטים, בכל הנוגע לשופטי בית המשפט העליון ובית המשפט המחוזי בירושלים". זאת משום שמשפטו של נתניהו מתנהל בבית המשפט המחוזי בירושלים,

ביחס לפסקת ההתגברות נכתב במכתב כי נתניהו מנוע מלעסוק גם בנושא זה זמכיוון ש"צמצום הביקורת השיפוטית וחקיקת פסקת התגברות מאפשרים חופש פעולה רחב ביותר לחקיקת חוקים המשפיעים על עצם ההליך הפלילי על אופן ניהולו ועל תוצאותיו".

עוד מבחזית החדשות

ביחס לעילת הסבירות נכתב כי: "ביטול עילת הסבירות יכול להסיר מגבלות חוקיות שקיימות במצב המשפטי הקיים ביחס להחלטות שרה"מ מנוע ממעורבות בהן על פי המגבלות שאושרו בג"ץ. אם תבוטלנה עילת הסבירות בית המשפט העליון לא יוכל לבקר את סבירות מינויים של גורמים בכירים במערכת אכיפת החוק שמחזיקים ביחס להליך הפלילי או את הפסקת כהונתם של גורמים אלו".

ביחס לחוק היועמ"שים ולשינוי מעמד היועמ"שית נכתב כי: "ביטול המעמד המחייב של חוות דעת היועמ"ש יאיין למעשה את התקוף המחייב של חוות דעת ניגוד העניינים שחלה על רה"מ ושל ההגנות שהיא מעניקה מפני התערבות בהליך המשפטי החל בעניינו."

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים