שיתוף
תגובות
חדשות » היום ה-25 למלחמה: כלי טיס יורט באזור אילת | צה״ל עדכן את מספר החטופים ל-240
חרבות ברזל - כל מה שקורה
נהרס ביתו של בכיר ארגון הטרור סאלח אל-עארורי באזור רמאללה, שהיה אחראי לטבח בנתיב העשרה וארז ב-7 באוקטובר | מאות מטרות הושמדו בעזה
ההרס בביתו של סאלח אל-עארורי, מספר 2 בחמאס | צילום: רשתות לפי סעיף 27א׳

38 מבוקשים נעצרו הלילה ביהודה ושומרון. בעקבות המלחמה: "תמיכה בארגוני טרור תחייב עונשי מינימום מחמירים"

דובר צה"ל עדכן, בהמשך לעדכון על הריסת ביתו של בכיר חמאס סאלח על-עארורי, כי כוחות צה"ל, שב"כ ומג"ב פעלו הלילה במוקדים רבים ביהודה ושומרון, החרימו אמצעי לחימה ועצרו 38 מבוקשים החשודים בפעילות טרור. במהלך הפעילויות הושלכו לעברם מטענים והתפתחו הפרות סדר.

פעילות צה״ל בעזה | רשתות לפי סעיף 27א׳

במקביל, דובר צה"ל עדכן כי מפקד פיקוד המרכז החליט, בעקבות האירועים הרצחניים ב-7 באוקטובר ובהתאם לחוות דעת מודיעיניות ומשפטיות, כי תמיכה בחמאס, דאעש והג'יהאד האיסלאמי תחייב עונשי מינימום מחמירים. הוראת השעה קובעת כי יש עונש מינימום מחמיר בעבירות של הסתה או תמיכה בארגוני טרור.

עוד מבחזית החדשות

כלי טיס עוינים, ששוגרו ככל הנראה מתימן, יורטו על ידי צה"ל באזור אילת. פיצוצים נשמעו לאחר ההתרעה שהופעלה באזור.

דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי אמר: "יש קרבות עזים בעזה, יש לזה מחירים ויידרשו מכולנו חוסן ואורך רוח". הוא עדכן בנוסף על 240 חטופים שנמצאים בעזה.
עוד נמסר כי כוחות משולבים של הצבא, בהכוונת שב"כ ואמ"ן, תקפו כ-300 מטרות במהלך היממה האחרונה ברצועת עזה, ביניהן פירי עמדות שיגור נ"ט ורקטות, פירי מנהרות ומתחמים צבאיים של חמאס.

ממשרד הביטחון נמסר כי כחלק ממאמץ בניין הכוח להמשך הלחימה, עשרות טנקים ונגמ"שי נמר ואיתן חדשים סופקו לכוחות הצבא מתחילת המלחמה, לצד פתרונות הנדסיים נוספים. מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף במיל' אייל זמיר, ביקר במפעל המרכבה במרכז השיקום והאחזקה 7,000 של אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה ובמנת"ק בתל השומר.
זמיר אמר לעובדי המפעלים: "אתם שותפים מלאים למאמץ המלחמתי, שיסתיים בהכרעת האויב בשטחו. זו תהיה מלחמה ארוכה. עוד נכונו לנו רגעים מורכבים, אך העם כולו מאוחד תחת המטרה המשותפת ואני בטוח בעוצמתו של צה"ל לנצח".

האלוף במיל' יצחק בריק התייחס לחטופים שנמצאים בשבי חמאס בעזה, ואמר בריאיון ל-ynet Live: "החזרתם היא משימה לא פחות חשובה מכל דבר אחר. 238 חטופים – ילדים, מבוגרים, זקנים ונשים. לא עולה על הדעת שמדינת ישראל תגיד 'אנחנו קודם כל מחסלים את החמאס ורק אחרי זה החטופים, אם נצליח'. זה צריך להיות במקביל".
על חילוצה אמש של התצפיתנית אורי מגידיש אמר: "פעולה מדהימה וחשובה. אדם אחד עולם ומלואו. זה נותן תקווה שאפשר להמשיך הלאה". האלוף במיל' סבור כי התמרון הקרקעי כרגע עשוי לסייע בשחרור יתר החטופים: "רק כשהם נחלשים ומאבדים תקווה, ואז אנחנו יכולים לתת מכות חזקות יותר גם במקומות פנימיים יותר – זה התהליך. לדעתי הלחץ הזה שנעשה עליהם יביא אותם להתגמשות ברצון למשא ומתן".

מדובר צה"ל נמסר כי מטוסי קרב בהכוונת מידע מודיעיני של אמ"ן ושב"כ, חיסלו אמש את מפקד גדוד בית לאהיה בחטיבה הצפונית של חמאס, ששילח את המתקפות הרצחניות של חמאס ב-7 באוקטובר לקיבוץ ארז ולמושב נתיב העשרה.
בעבר הוא פיקד על המערך האווירי של חמאס, ולקח חלק בפיתוח יכולות הכטב"מים ומצנחי הרחיפה של ארגון הטרור. בצה"ל אמרו כי חיסולו מהווה פגיעה משמעותית במאמצי חמאס בשיבוש הפעולות הקרקעיות של הצבא.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מינה את טל בסכס לפרויקטור מרכז השליטה האזרחי למלחמה. בסכס, שמשמש בימים אלה כמנכ"ל החברה למתנ"סים, כך נמסר משר האוצר, נבחר לתפקיד בשל ניסיונו בניהול פרויקטים מורכבים מרובי שותפים, היכרות מעמיקה ועבודה שוטפת עם משרדי הממשלה והשלטון המקומי.
מרכז השליטה האזרחי יהיה אחראי על גיבוש תמונת מצב רציפה בכל הנוגע לרציפות התפקודית של הממשלה והמשק ולצרכי העורף הנובעים מהמלחמה ועל התאום והסנכרון בין המשרדים השונים וירכז את עבודת הקבינט החברתי כלכלי ואת ביצוע החלטותיו.

יו"ר יד ושם דני דיין מתח ביקורת על חברי המשלחת לאו"ם, ובראשם השגריר גלעד ארדן, שענדו טלאי צהוב במהלך דיון החירום של מועצת האו"ם. "הצטערנו לראות את חברי משלחת ישראל לאו"ם עונדים טלאי צהוב. מעשה זה מבזה הן את קורבנות השואה והן את מדינת ישראל. הטלאי הצהוב מסמל חוסר אונים של העם היהודי והיותו נתון לחסדי אחרים. כיום יש לנו מדינה עצמאית וצבא חזק. אנו אדונים לגורלנו. על הדש נשים היום דגל כחול-לבן, לא טלאי צהוב", כתב דיין בחשבון ה-X שלו.

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד יצא גם הוא נגד השגריר לאו"ם גלעד ארדן שענד טלאי צהוב במהלך דיון החירום של מועצת האו"ם. "מה שקורה במדינת ישראל הוא לא שואה, זו מלחמה. השנה היא לא 1943. השנה היא 2023", כתב יו"ר יש עתיד בחשבון ה-X שלו.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים