שיתוף
תגובות
חדשות » היום ה-24 למלחמה: חמאס פרסם תיעוד של שלוש חטופות, נתניהו: "תעמולה פסיכולוגית אכזרית"
חרבות ברזל - דיווחים שוטפים
בסרטון נשמעת אחת החטופות תוקפת את נתניהו | ראש הממשלה: "ליבנו איתן ועם שאר החטופים״ | לראשונה זה שבועיים: שיגורים לירושלים ולסביבתה
ראש הממשלה בנימין נתניהו עם חיילים | צילום: דובר צה״ל

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לסרטון שפרסם חמאס ובו נראות שלוש החטופות: "מדובר בתעמולה פסיכולוגית אכזרית של חמאס-דאעש. מחבקים את המשפחות ונעשה הכול כדי להשיב את כל החטופים והנעדרים הביתה".
נתניהו חשף את שמות שלוש החטופות – ילנה טרופנוב, דניאל אלוני ורימון קירשט ופנה אליהן: "אני מחבק אתכן. ליבנו אתכן ועם שאר החטופים. אנו עושים הכול כדי להחזיר את כל החטופים והנעדרים הביתה".

צה"ל תקף חוליית מחבלים שניסתה לשגר פצצות מרגמה משטח לבנון לישראל באזור ראש הנקרה. כמו כן, מדובר צה"ל נמסר כי האזעקה במושב אלקוש שבגליל המערבי הופעלה לאחר שזוהו שני שיגורים שנפלו בשטחים פתוחים.
עוד נמסר כי מחבלים ירו משטח לבנון שלושה טילי נ"ט לאזור בירנית. לא היו נפגעים. כוחות צה"ל מגיבים בירי ארטילרי לעבר מקורות הירי בלבנון.

עוד מבחזית החדשות

ראש האופוזיציה יאיר לפיד אמר במליאת הכנסת כי "מפוני בארי ושדרות יחזרו לבארי ושדרות, חזקים יותר, אחרי שהאויב הושמד וסולק מגבולם. מפוני מטולה וקיבוץ דן יחזרו למטולה וקיבוץ דן בידיעה שמדינה שלמה אחראית לביטחונם. זה הבית שלנו ואנחנו גמרנו לברוח". לדבריו, "שנית מצדה לא תיפול, שנית אושוויץ לא יוקם. לא הצבא האדום ולא הצבא האמריקני יגיע לבונקרים של חמאס. לא העולם ינקום את נקמתם של היהודים, אנחנו נעשה את זה. לא בנות הברית יחזירו את החטופים שלנו לביתם, מדינת ישראל תעשה את זה".

אזעקות נשמעו לראשונה זה שבועיים באזור ירושלים בזמן הלוויית לוחם המילואים שנהרג אמש בהתהפכות טנק בצפון, ובשעה שבכנסת התנהלו דיונים וכונסו ישיבות סיעה. באזור הצפון נשמעו אזעקות בעקבות ירי של מחבלים לעבר מוצבי צה"ל. הצבא השיב בירי ארטילרי, ותקף מטרות של חיזבאללה.

צה"ל האיץ הלילה את התמרון הקרקעי שלו ברצועה, אחרי ההתקדמות האיטית והזהירה ביומיים הראשונים שבהם פעל תחת מסך עמימות, ערפל קרב ובצל דיווחים על הניתוק הזמני של האינטרנט בצפון הרצועה. בעיירות הצפוניות – בית לאהיה, בית חאנון וג'באליה, נוכחות חמאס מועטה יחסית – וההפצצות האדירות של חיל האוויר בשבועות שקדמו לתמרון השפיעו על כך. הפלסטינים דיווחו היום כי לפחות טנק אחד של צה"ל תועד בציר סלאח א-דין בפאתי העיר עזה – ואף ירה לעבר מכונית שהתקרבה אליו.

שוטר נפצע קשה בפיגוע ירי ברכבת הקלה בירושלים. המחבל נוטרל. צוותי מד"א שהגיעו למקום פינו את השוטר הפצוע לקבלת טיפול רפואי בבית החולים שערי צדק בעיר.מאיר גבאי, שבתו מור ז"ל נרצחה ב-7 באוקטובר על ידי מחבלי חמאס, השתתף בנטרול המחבל. מאיר הוא פקח עירוני שביקש לחזור לעבודה והבוקר הוא נקלע לזירת הפיגוע. "חשבתי שמה שיחזיר אותי לשפיות זה לנסות לחזור לשגרה", אמר. "אחרי חמישה ימים פה אני אדם אחר לגמרי".

בעזה מדווחים על תקיפה באזור בית החולים האינדונזי שבצפון הרצועה. יש לציין כי חמאס משתמש במתקנים אזרחיים ובהם בתי חולים – לצורכי טרור.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים