שיתוף
תגובות
חדשות » היום ה-23 למלחמה: נפילה בראשל״צ ובבית ספר בשרון שבו התקיימו לימודים
חרבות ברזל - עדכונים שוטפים
נתניהו אחרי מחיקת הציוץ: "טעיתי, הדברים לא היו צריכים להיאמר ואני מתנצל" | צה"ל תקף ביממה האחרונה יותר מ-450 מטרות חמאס ברצועה, קצין נפצע קשה מפגיעת פצמ"ר •
כוחות צה״ל בפעילות ליד חוף הים | צילום: רשתות לפי סעיף 27א׳

דובר צה"ל עדכן כי לפני זמן קצר זוהו שיגורים משטח לבנון לעבר מרחב הר דב שנפלו בשטח פתוח. נמסר כי "כוחות צה"ל מגיבים באש לעבר מקורות הירי".

רסיס רקטה נפל בחצר בית ספר ברמת השרון, שם למדו באותה העת כ-130 תלמידים – שהתפנו למרחב המוגן. המשטרה עדכנה כי היא מטפלת בזירת נפילה של פריטי רקטה באזור ראשון לציון וציינה כי "לא ידוע בשלב זה על נפגעים או נזק". השוטרים והחבלנים פועלים כעת כדי לבודד את הזירה וסורקים אחר שרידים ופריטים נוספים לשם "הסרת סיכון נוסף לציבור".

עוד מבחזית החדשות

קבינט המלחמה המצומצם החליט אמש על פתיחת צינור מים שני מתוך שלושה מישראל לדרום רצועת עזה. הדבר נעשה בניגוד לדעתו של שר האנרגיה ישראל כץ, שמתנגד להכנסת מים ודלקים לעזה. ההערכה בישראל שפתיחת הצינור נובעת מלחץ אמריקני. צינור המים השני כבר נפתח על ידי המתפ"ש. בנוסף, ישראל החליטה לאפשר הגדלה משמעותית של הכנסת סיוע הומניטרי לעזה. היום אמורות להיכנס לרצועה הרבה יותר משאיות מבדרך כלל.

אתרים לא רשמיים בלבנון פרסמו סרטון בו נראה מזכ"ל חיזבאללה נסראללה עובר במסדרון – כשברקע תמונה עם לוגו של ארגון הטרור. בסרטון נסראללה לא מדבר, אך רואים אותו מגבו. המסר שנסראללה מנסה להעביר בסרטון הזה, שלא פורסם במקרה, הוא ככל הנראה: "אני כאן".

צה"ל פיזר כרוזים ברצועת עזה ובהם קרא למחבלים להסגיר את עצמם: "התפרק מנשקך, הרם את ידיך, אם יש אפשרות – נופף בסימן לבן. פעל בהתאם להנחיות צה"ל ואין צורך להביא עימך אוכל ומים – נדאג לכךמשרד הבריאות בעזה טען כי מתחילת המלחמה 8,005 בני אדם נהרגו ברצועה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לסערה סביב הציוץ שהעלה הלילה, ואז מחק. בציוץ האשים את נתניהו את ראש השב"כ רונן בר וראש אמ"ן אהרון חליוה שלא צפו את מתקפת חמאס. ראש הממשלה כתב: "טעיתי. דברים שאמרתי בעקבות מסיבת העיתונאים לא היו צריכים להיאמר ואני מתנצל על כך". הוא הוסיף: "אני נותן גיבוי מלא לכל ראשי זרועות הביטחון. אני מחזק את הרמטכ"ל ואת מפקדי וחיילי צה"ל שנמצאים בחזית ונלחמים על הבית. יחד ננצח".

בצה"ל מרחיבים את הפעילות הקרקעית ברצועה, במקביל לתקיפה מאסיבית של חיל האוויר: ביממה האחרונה תקפו מטוסי קרב של צה"ל יותר מ-450 מטרות צבאיות של חמאס ברחבי רצועת עזה. בין המטרות שהותקפו היו מפקדות צבאיות, עמדות תצפית, עמדות ירי נ"ט של ארגון הטרור, כך לפי דובר צה"ל. במסגרת הרחבת פעילות הכוחות הקרקעיים, צוותי הקרב המשולבים תקפו חוליות מחבלים שניסו לפגוע בכוחות וחוליות שתכננו לבצע ירי נ"ט וכן הכווינו כלי טיס למטרות מהקרקע.

במהלך הלילה, קצין צה"ל נפצע באורח קשה כתוצאה מפגיעת פצמ"ר בצפון רצועת עזה. בנוסף, לוחם צה"ל נפצע באורח בינוני במהלך היתקלות עם מחבלים בצפון רצועת עזה. הקצין והלוחם פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים.

ליטא: 1,400 נרות הודלקו לזכר הנרצחים במתקפת הטרור הרצחנית ב-7 באוקטובר, במהלך עצרת זיכרון שארגנו סטודנטים ישראלים במקום. בעצרת נאמו נציג העיר קובנה ורב הקהילה היהודית.

1400 נרות שהודלקו בליטא

1400 נרות שהודלקו בליטא | רשתות לפי סעיף 27א׳

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים