שיתוף
תגובות
חדשות » היום ה-21 למלחמה: | כוחות צה"ל נכנסו שוב לפעילות ברצועה, טיל פגע בטאבה
חרבות ברזל - עדכונים שוטפים
במהלך תמרון טקטי בעזה, יצאו מחבלים ממנהרות והותקפו מהקרקע ומהאוויר | שולחן שבת עם 224 כיסאות ריקים הוצב הלילה בטיימס סקוור בניו יורק
מיצג המחאה בטיימס סקוור | צילום: קמילה חנטוב

כוחות צה"ל פעלו הלילה במחנה הפליטים ג'נין, שם התפתחו חילופי אש שבהם חוסלו שני מחבלים, פעילי הג'האד האסלאמי. על פי מקורות פלסטינים, אחד מהם הוא איסר אל-עמאר שנחשב לגורם משמעותי בגדוד ג'נין.

מקורות פלסטיניים: כוחות צה"ל סגרו הלילה חנות בקלקיליה והחרימו ממנה ציוד לאחר שבעל המקום פרסם ברשתות גילויי הסתה עם תמונה של חטופה. במקום נתלה שלט שבו נכתב: "החנות הזו תומכת בטרור – ולכן נסגרה".

כוחות צה"ל פשטו הלילה על השטחים הבנויים ברצועת עזה והתקיפו יעדי טרור של חמאס. לדברי מקורות צבאיים, תוך כדי התמרון הטקטי בשטח הפלסטיני יצאו חוליות טרור מהמבנים וככל הנראה ממנהרות הגנתיות והותקפו מהקרקע ומהאוויר. בפשיטה השתתפו כוחות משולבים של צה"ל ובהם כוחות חי"ר, שיריון והנדסה בליווי כלי טייס מאוישים מרחוק ומסוקי קרב של צה"ל. כחלק מהפשיטה, כלי טיס וארטילריה של צה"ל תקפו מחבלים ועשרות מטרות טרור של חמאס בשכונת סג'עיה וברחבי הרצועה, ביניהן עמדות לשיגור טילי נ"ט ומפקדות מבצעיות.

עוד מבחזית החדשות

בכיר בפנטגון על התקיפות בסוריה: לא יכול לאשר שנפגעו אנשי משמרות המהפכה או שלוחיהם, אך לא היינו בוחרים מטרות שהן לא בעלות משמעות גדולה. בשבוע האחרון בוצעו לפחות 19 מתקפות נגד בסיסי צבא ארה"ב בעיראק ובסוריה. גורם רשמי בממשל ביידן לרויטרס: לא תיאמנו עם ישראל את המתקפות בסוריה. רויטרס: התקיפות האמריקניות בסוריה, שבוצעו באמצעות מטוסי F16, כוונו לעבר מחסני נשק ותחמושת.

הנשיא ביידן הורה על תקיפת שני מתקנים בסוריה שמשמשים את איראן. "התקיפות המדויקות שביצענו היו בתגובה למתקפות המתמשכות של מיליציות בגיבוי איראני נגד כוחות אמריקניים בעיראק ובסוריה", אמר שר ההגנה לויד אוסטין. "אם המתקפות יימשכו, לא נהסס לנקוט באמצעים נוספים".

מייק ג'ונסון, יו"ר בית הנבחרים האמריקני החדש, אמר בריאיון לרשת פוקס ניוז שיש לבחון בנפרד את התמיכה הכספית של ארצות הברית בישראל ובאוקראינה. בכך, רמז שלא יתמוך בבקשת הנשיא ביידן להקצות 106 מיליארד דולר לסיוע לשתי המדינות.

דיווח: פיצוץ נשמע באזור העיר טאבה שבסיני, סמוך לגבול עם ישראל. על פי סוכנות הידיעות רויטרס, גורמים בצה"ל אישרו כי הם מכירים את האירוע. בערוץ חדשות מצרי דיווחו כי 6 אנשים נפצעו בפיצוץ. דיווחים במצרים: הפיצוץ בטאבה נגרם כתוצאה מנפילת טיל במתקן רפואי. חושדים שם שהאירוע קשור למלחמה בין ישראל לחמאס.

דיווח ב-CNN: נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן נפגש עם קבוצת מנהיגים מוסלמים-אמריקנים בבית הלבן, זאת בצל ביקורת על הנשיא מצד הקהילה המוסלמית במדינה על כך שלא עושה מספיק להקטנת המשבר ההומניטרי ברצועת עזה.

שולחן שבת עם 224 כיסאות ריקים הוצב הלילה בטיימס סקוור בניו יורק, ביוזמת ארגון הקהילה הישראלית-אמריקאית IAC, זאת במחאה להשבת החטופים הישראלים המוחזקים בעזה.

הפנטגון: ארה"ב שולחת תוספת של 900 חיילים למזרח התיכון, ותעביר לישראל עוד שתי סוללות כיפת ברזל ומיירטים. בשבוע האחרון הותקפו כוחות אמריקנים 12 פעמים בעיראק וארבע פעמים בסוריה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים