שיתוף
תגובות
חדשות » היום השני: הלילה אותר והושמד פיר תת קרקעי לאחסון מטענים | עדכונים
מבצע בית וגן - תיעוד
במהלך הלילה חילופי אש בין חמושים לכוחות הביטחון | מתבצעות סריקות לאיתור אחר 2 חוליות מחבלים שביצעו פיגועים לאחרונה
תגיות: ,
כוחות הביטחון בג'נין | צילום: רשתות לפי סעיף 27א'

כוחות גדולים של צה"ל החלו לפעול בליל יום ראשון נגד תשתיות טרור במחנה הפליטים ג'נין, כחלק ממבצע מיוחד שתוכנן זמן רב מראש. גם הלילה (שני) נמשך המבצע, והתנהלו חילופי אש בין כוחות צה"ל לחמושים פלסטינים.

כוחות צה"ל פועלים הבוקר בג'נין | דובר צה"ל

רחובות ג'נין הבוקר | רשתות לפי סעיף 27א'

רחובות ג'נין הבוקר | רשתות לפי סעיף 27א'

הלילה אותר והושמד פיר תת קרקעי ששימש לאחסון מטענים. בנוסף, אותרו חמש מעבדות נפץ עם מאות מטענים, והיקף גבוה של ציוד צבאי וציוד שמזוהה עם ארגוני טרור, בהם מכשירי קשר, ווסטים, מטעני השלכה ובקבוקי תבערה. 128 מבוקשים נעצרו, חלקם תוחקרו ושוחררו, וחלקם נלקחו להמשך טיפול כוחות הביטחון.

עוד מבחזית החדשות

צה"ל מתמקדים כעת באיתור אמצעי לחימה ופגיעה בתשתיות הטרור בג'נין. בנוסף, מתבצעים סריקות אחר 2 חוליות מחבלים שמסתתרות במחנה שהיו אחראיות על ביצוע פיגועי ירי בתקופה האחרונה. לפי דובר צה"ל מתקיימים חיפושים אחר 350 מחבלים, בהם 160 שמסתתרים בתוך המחנה.

משרד הבריאות הפלסטיני דיווח על 9 הרוגים מתחילת המבצע, כ-100 נפצעו בהם 20 במצב קשה. בקרב כוחות צה"ל אין נפגעים. מתחילת המבצע אותרו במחנה הפליטים מאות מטענים, ועשרות נעצרו. על פי הערכות, חלק מהחמושים נמלטו למרכז מחנה הפליטים.

בתגובה על המתרחש בג'נין, העלו את הכוננות גם חמושים פלסטינים בטול כרם והכריזו על התגייסות כללית. במהלך הלילה חלו הפרות סדר בעיסאוויה שבמזרח ירושלים. זיקוקים נורו לעבר שוטרים. בנוסף, במחנה הפליטים דהישה שבאזור בית לחם התקיימה צעדת תמיכה בג'נין.

אתמול, תקפו כלי טיס מטרות מהאוויר, ובמקביל נכנסו כוחות לעיר מכמה כיוונים. לאחר חילופי אש, נכנסו כוחות צה"ל לקומה התחתונה במסגד בו התבצרו החמושים ואיתרו שני בורות תת קרקעיים ובהם אמצעי לחימה. הכוחות החרימו ונטרלו את האמל"ח.

עוד מבחזית החדשות

תמונות שהסעירו את הרשתות הפלסטיניות הלילה, תיעדו המוני פלסטינים שעזבו באופן עצמאי את בתיהם מחשש להסלמה. בקרב הפלסטינים היה מי שמיהר לנצל את האירוע הזה כדי לנסות להציג את צה"ל כמי ש"מגרשת את המשפחות הפלסטיניות". גורמי ביטחון הבהירו כי הם לא דרשו מהם להתפנות ושזה נעשה מרצונם.

הנרטיב הזה התפשט ברשת כאש בשדה קוצים ובעקבות כך, דובר צה"ל בערבית, אביחי אדרעי, החליט לפרסם הבהרה. "הדיווחים האלה הם פייק ניוז, צה"ל לא הורה להם להתפנות מבתיהם" כתב.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים