שיתוף
תגובות
חדשות » היום השישי: דובר צה״ל ״עד כה הוטלו כ-6,000 פצצות בעזה״, לפיד מסרב להצטרף לממשלת החרום
ההרס בעזה - סיקור ותיעוד
צה"ל צה״ל הודיע: הטלנו עד כה 6,000 פצצות על עזה, במשקל 4,000 טונות | צה"ל הודיע: הטלנו עד כה 6,000 פצצות על עזה, במשקל 4,000 טונות
ההרס בעזה | צילום: דובר צה״ל

דובר צה"ל: צה"ל ממשיך לתקוף בעוצמה תשתיות טרור ברחבי רצועת עזה. עד כה הטיל חיל האוויר כ-6,000 פצצות נגד מטרות חמאס. בתקיפות נהרגו מאות מחבלים והותקפו למעלה מ-3,600 מטרות.

ההרס בעזה בעקבות תקיפות צה״ל | צילום: דובר צה״ל

ההרס בעזה בעקבות תקיפות צה״ל | צילום: דובר צה״ל

ההרס בעזה בעקבות תקיפות צה״ל | צילום: דובר צה״ל

ההרס בעזה בעקבות תקיפות צה״ל | צילום: דובר צה״ל

דיווח מעזה: צה"ל פיזר כרוזים באזור מגדלי המח'אבראת בצפון הרצועה וקרא לעשרות אלפי תושבי תושבי בית לאהיא להתפנות מבתיהם כדי לשמור על חייהם. ההתקפות באזור הן נגד חמאס ואין כוונה לפגוע באזרחים, אך מי שלא יעזוב חייו – יהיו בסכנה. המגדלים שהותקפו על פי הדיווחים בעזה: מגדלי המח'אבראת (מודיעין), מגדלי הביטחון הכללי אל-כראמה שבצפון הרצועה ומבנה המשרד לפיתוח החברתי ברצועה שאחראי לחלוקת המענק הקטארי.

עוד מבחזית החדשות

אלוף תומר בר, מפקד חיל האוויר: "יש לנו עבודה רבה עד להעלמת החמאס. יש לנו רשימה, של כל מי שהשתתף בפשעים הנתעבים הללו, נגד משפחתנו ונגד תושבי העוטף, ואנחנו נגיע אליהם, אתם מכירים את חיל האוויר ואת צבא ההגנה לישראל. ממשיכים את התקיפות בעוצמה. אנו מסתכלים על כל הזירות, ומגנים על כל התושבים".

שישה ימים לאחר תחילת המלחמה: הממונה על נושא החטופים והנעדרים, תא"ל (במיל') גל הירש, פתח את מרכז השליטה הלאומי לטיפול במשפחות החטופים והנעדרים במספר 6754*. מרכז השליטה הלאומי יספק כתובת לכל משפחות החטופים והנעדרים, וירכז את כלל הסיוע הממשלתי והפעילות מול המשפחות.

ראש האופוזיציה יאיר לפיד בהצהרה בכנסת: "אנחנו צריכים להרוס את כוחה הצבאי של עזה, ונהרוס אותו. אנחנו צריכים למגר את החמאס, ונמגר אותו. אנחנו צריכים להפעיל כוח כמו שלא הופעל פה מעולם, ואנחנו נפעיל אותו. אנחנו גם, באותו הזמן, נבכה ונקבור את מתינו. אנחנו גם, באותו הזמן, נגיד לעצמנו את האמת הקשה: מה שקרה פה בשבת האחרונה הוא כישלון שאין עליו כפרה".

"הייתי הראשון להציע ממשלת חירום ואחדות, כבר בשבת אחר הצהריים. אם הייתי חושב שמה שמוקם היום הוא ממשלת אחדות אמיתית, הייתי גם הראשון להצטרף אליה. עדיין אפשר לעשות את זה. אנחנו עדיין יכולים לאחד את כל הגורמים הציוניים, הפטריוטים, השפויים וההגונים, ולהקים את הממשלה הנכונה. מגיע למדינת ישראל הסבר מדוע החלטנו, בלב כבד, לא להצטרף לממשלה בגלל התנאים שאותם הציב נתניהו. אנחנו לא נצטרף מפני שמוקם פה מבנה שלא יוכל לעבוד. הוא רק יוסיף לבלאגן. אין לי ספק שכוונותיהם של בני גנץ וגדי אייזנקוט טובות, אבל זוהי טעות בשיקול הדעת".

"במקום קבינט אחד, יהיו שני קבינטים, שכבר עכשיו מסוכסכים ביניהם. בקבינט הקטן לנתניהו יש רוב אוטומטי. גנץ ואייזנקוט יוכלו לתת עצות. נתניהו לא יקשיב. את הקבינט הגדול והלא יעיל, הגדילו עוד יותר. הוסיפו לו חמישה שרים בלי תיק. אין שום דרך לקבל החלטות או לנהל מלחמה בקבינט כזה. בן גביר עדיין אחראי על המשטרה, על מג"ב, על הימ"מ, על הערים המעורבות, על מזרח ירושלים ועל הר הבית. כל הסמכויות שלו נשארו. סמוטריץ' עדיין אחראי על חווארה ועל המנהל האזרחי. זה לא יכול לעבוד".

"יש דבר אחד שאמר בעבר נתניהו ואי אפשר שלא להסכים איתו: מי שגרם לכשלון, לא יכול לתקן אותו. נתניהו ובן גביר הם לא האנשים שישקמו את האמון המרוסק של עם ישראל בממשלתו. מותר לאזרחי ישראל לדרוש שפעם אחת, בשביל הילדים שלנו שיוצאים עכשיו לקרב, פשוט יעשו פה את הדבר הנכון. כולנו יודעים מהו הדבר הנכון: ממשלה בלי קיצונים, קבינט אחד מצומצם ויעיל, הכל זז הצידה לטובת ניהול המערכה".

"אנחנו לא נצביע היום במליאה נגד הממשלה", אמר לפיד. "הדבר האחרון שמעניין אותי עכשיו זו פוליטיקה והצבעות. אלה ימי מלחמה, ואנחנו לא רוצים להצביע נגד שום דבר. רוב חברי הכנסת שלנו בלוויות ובשבעות ובפעילויות למען החטופים ולמען המפונים. מי שנמצא בכנסת וירצה להכנס ולהצביע בעד, יכנס ויצביע בעד. אני משאיר את ההצעה, הדרישה, התחינה שלי על השולחן: בואו נוציא מהממשלה את הגורמים הקיצונים שלא יאפשרו את ניהול המערכה, ונאחד כוחות לממשלה שפויה, רחבה וחזקה, עם מנגנון קבלת החלטות אפקטיבי".

תא"ל אבי רוזנפלד, מפקד אוגדת עזה, במכתב ראשון מאז החלה המלחמה. "בשבת בבוקר התעוררנו למתקפת פתע ברברית של אלפי מחבלים מהחמאס בעזה. הם באו כדי לרצוח כמה שיותר אנשים ולהרוס את יישובי העוטף. הם רצחו ללא אבחנה זקנים, מבוגרים, נשים, ילדים ותינוקות. למרות תנאי הפתיחה הקשים מאוד, עשינו הכול כדי להילחם באויב ביישובים, בכבישים, במוצבים ובמחנות שלנו".

עוד מבחזית החדשות

"תחת אש ותוך גילויי גבורה עילאיים של חיילי צה“ל ושל האזרחים, בלמנו את המתקפה והרגנו אלפי מחבלים. המחיר קשה, קשה מאוד. כולנו איבדנו חברים רבים ויקרים. אני רוצה שתדעו, יש לנו לוחמים ולוחמות גיבורים שלחמו בחירוף נפש. יש לנו מפקדים שהמשיכו לפקד על היחידות ולקבל החלטות תוך גילוי אומץ אישי בפיקוד מלפנים, לצד שמירה על קור רוח. מן הרגע הראשון ולכל אורך הדרך האוגדה המשיכה ותמשיך לנהל את הלחימה ולהפעיל את הכוח. ייצבנו את ההגנה, הדפנו את האויב".

"מכאן נמשיך לחזק את ההגנה. אויב שינסה לחדור לישראל – ייהרג. נילחם גם בשטח האויב בהתקפה כדי לשבור ולרסק את הטרור מעזה, ככל שיידרש. אני גאה בכם ומעריך אתכם על תעצומות הנפש, על האומץ ועל הנחישות שהפגנתם עד כה ויודע שאיתכם נוכל לעמוד גם באתגר וגם במבחן הלאומי ההיסטורי המונח לפתחנו. אנחנו מרכינים את ראשנו על אובדן הנופלים – אבל מסתכלים עכשיו רק קדימה, עד לניצחון".

לוחמי צה"ל חיסלו היום מחבל שזוהה במרחב קיבוץ כיסופים, כך לפי דובר צה"ל. הכוחות ממשיכים כעת בסריקות במרחב. אזעקות באשקלון ובעוטף עזה.

ערן דורון, ראש מועצת רמת הנגב בקריאה לראשי מועצות הדרום להצטרף לגילוי דעת לשותפות גורל לכלל תושבי הנגב: "אנו, ראשי הרשויות המקומיות באזור הדרום, יהודים ובדואים, מודעים לחששות בקרב תושבי הנגב בעקבות אירועי שומר חומות במאי 2021. למרות זאת, הצלחנו לשקם את האמון ולפעול יחד למען כלל תושבי הנגב. אנחנו קוראים לתושבינו, להבטיח שבנגב האלימות הזו לא תחזור לעולם ונוכל להבטיח עתיד טוב לילדנו ולקהילתנו, תוך כבוד ואחריות הדדית של כל אחד ואחת על דעותיו ועמדותיו".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הודיע בסיור במועצה האזורית שער הנגב על סיוע מידי וראשוני לרשויות ולמתיישבים בעוטף. מעל 30 מיליון שקלים יועברו לרשויות ויינתן מענק נוסף באופן אישי של אלפי שקלים לכל התושבים ביישובים שפונו ונפגעו.

מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן לצד בנימין נתניהו בהצהרה לתקשורת: "באתי לכאן גם כיהודי, אני נדהם מהסולידריות. אני רוצה להבהיר – ארה"ב שומרת על הגב של ישראל ותעמוד בהבטחתה להענקת כל הסיוע הנדרש". בדבריו הדגיש בלינקן כי לישראל יש את הזכות המלאה לדאוג שמה שהיא חוותה לא יחזור על עצמו בשנית, " אנחנו חייבים לעמוד יחד מול הרגע הקשה הזה של האנושות. לחמאס לא אכפת מהעתיד של הפלסטינים".

אחרי שמעבר רפיח הותקף אתמול – משרד החוץ המצרי דורש מישראל להימנע מלתקוף את הצד הפלסטיני של המעבר, לטובת שיקומו. "קוראים למדינות ולגורמים להגיש סיוע הומניטרי לרצועה – דרך נמל התעופה אל-עריש". נמסר מהמשרד. רפיח פתוח אזרחית, אך לא למעבר סחורות.

הצטרפו ועקבו אחר

2 תגובות

  1. יפחדנים תתחילו לתת להם בראש 1300 רצוחים לא מספיק בשביל להפציץ אותם חיים על נשיהם ובניהם ???????????????

  2. גדול! מפציצים בנינים ריקים. אני חושב שלשם אימון בול קליעה, זה מספיק. מדוע לא מפגיזים אנשים חיים?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים