שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » הטרגדיה של בחמוט: רוסיה הכריזה "כבשנו את העיר" זלנסקי "לא נשאר ממנה דבר"
רוסיה השקיעה מאמצים אדירים לכבוש את בחמוט ואמש הכריזה כי כיבוש העיר הושלם | זלנסקי: "הרוסים החריבו את העיר, עכשיו היא קיימת רק בלבבות שלנו"
פריגוזין ואנשיו בבחמוט | צילום: צילום מסך מהתקשורת הרוסית

רוסיה הצהירה אמש (שבת) כי כוחותיה השלימו את כיבוש העיר בחמוט במזרח אוקראינה, העיר שעל השליטה בה התנהל הקרב הארוך והקשה ביותר מתחילת המלחמה, שפרצה בפברואר 2022.

שעות לפני הצהרת משרד ההגנה הרוסי הכריז יבגני פריגוז'ין, ראש "קבוצת וגנר", כי לוחמיו הצליחו לסלק את הצבא האוקראיני מבחמוט. בסרטון מהעיר שבו הופיע לצד לוחמיו אמר פריגוז'ין כי כיבוש בחמוט הושלם, וכי בימים הקרובים אנשיו "ייצרו את קווי ההגנה הנחוצים ויעבירו את השליטה בעיר לידי הצבא".

עוד מבחזית החדשות

אוקראינה הכחישה אתמול את טענתו של פריגוז'ין שהקרב בבחמוט הושלם, אך הודתה שהמצב בשטח "קריטי". הנשיא האוקראיני וולדימיר זלנסקי, שהגיע אתמול לוועידת ה-G7 בהירושימה, נשאל הבוקר לפני הפגישה עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אם בחמוט עדיין בידי אוקראינה, והוא השיב "אני חושב שלא". התקשורת העולמית ראתה בהצהרה זו אישור להצהרה הרוסית. מאוחר יותר טען דוברו של זלנסקי כי תשובתו זלנסקי התייחסה לשאלה אחרת, ה אם רוסיה אכן כבשה את בחמוט כפי שהצהירה.

כך או כך טען זלנסקי בפסגה בהירושימה, כי בחמוט נהרסה לחלוטין במלחמה "אתם חייבים להבין שלא נותר ממנה דבר. הרוסים החריבו הכול. עכשיו בחמוט קיימת רק בלבבות שלנו. זו טרגדיה".

בהודעת משרד ההגנה במוסקבה נאמר אמש כי "כתוצאה מפעולות התקפיות של "קבוצת וגנר", בסיוע ארטילרי ואווירי של היחידות הדרומיות, הושלם שחרור העיר ארטיומובסק (שמה של בחמוט בימי ברית המועצות)". רוסיה הוסיפה כי הנשיא ולדימיר פוטין מברך את הכוחות על כיבוש העיר.

בהצהרה שפרסם הבוקר הקרמלין בירך פוטין את סיום הלחימה הארוכה בבחמוט שהסתיימה בניצחון רוסי, והוסיף שהלוחמים שהצטיינו בקרב יקבלו עיטורים מהמדינה. הוא שיבח את "קבוצת וגנר" ואת הסיוע שהעניקו לה חיילי הצבא הרוסי.

כיבוש בחמוט, שהקרב עליה גבה מרוסיה מחיר אדיר, מהווה את ההישג הגדול ביותר של פוטין זה יותר מ-10 חודשים. רוסיה לא הצליחה לכבוש את הערים הגדולות באוקראינה ובשמונת החודשים האחרונים, ברקע הסטטוס קוו במלחמה, היא התרכזה בכיבוש בחמוט בחבל דונבאס.

עוד מבחזית החדשות

רוסיה טענה כי כיבוש בחמוט יהווה "קרש קפיצה" להשלמת כיבוש חבל דונבאס, שמורכב מהמחוזות דונייצק ולוהנסק, שפוטין הכריז אשתקד על סיפוחם לרוסיה. למרות זאת, פריגוז'ין הודה שלכיבוש בחמוט, שבה התגוררו ערב המלחמה 70,000 תושבים, יש חשיבות אסטרטגית מועטה בלבד.

הקרב על בחמוט חשף את מאבקי הכוחות בין פריגוז'ין לראשי הצבא הרוסי והמחלוקות על ניהול המלחמה. פריגוז'ין איים החודש להוציא את שכירי החרב שלו מבחמוט, וטען כי הצבא הרוסי גוזר עליהם "מוות חסר תכלית". פריגוז'ין טען כי הצבא הרוסי "מרעיב" את שכירי החרב שלו ולא מעניק להם את התחמושת הדרושה כדי להילחם.

בהודעתו אתמול על כיבוש העיר אמר פריגוז'ין כי בגלל התנהלותו של שר ההגנה סרגיי שויגו והרמטכ"ל ואלרי גרסימוב, מספר ההרוגים הרוסים היה גבוה פי 5 מההערכות. הוא הודה לפוטין "שנתן לנו את ההזדמנות הזאת ואת הכבוד הגדול להגן על המולדת שלנו".

בתחילת החודש העריך הבית הלבן כי כ-100,000 חיילים רוסים נפגעו במלחמה באוקראינה רק מחודש דצמבר. על פי הערכת הממשל האמריקאי, כמעט מחצית מהלוחמים הרוסים שנהרגו מדצמבר הם מ"קבוצת וגנר", שכאמור לקחה חלק מרכזי בקרב על בחמוט. רבים מאנשי "קבוצת וגנר" הם אסירים ששוחררו מהכלא כדי להישלח למלחמה באוקראינה. לפי הבית הלבן, שכירי החרב האלה "נזרקו לשדה הקרב" מבלי לעבור הכשרה קרבית ראויה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים