שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "הטלת המנדט על נתניהו – אות קלון מביש"
לפיד זועם
יו"ר יש עתיד שכשל בקבלת המנדט: "‏הנשיא מילא את חובתו ולא היתה לו ברירה" • רגב: "הנשיא קיבל את ההחלטה הדמוקרטית הראויה"
יאיר לפיד | צילום: אתר הכנסת

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, שכשל בקבלת המנדט, לאחר שקיבל רק 45 ממליצים, הגיב להטלת המנדט על נתניהו: "‏הנשיא מילא את חובתו ולא היתה לו ברירה, אבל הטלת המנדט על נתניהו היא אות קלון מביש שמכתים את ישראל וממיט חרפה על מעמדנו כמדינה שומרת חוק."

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח״כ תא״ל מיל׳ מירי רגב: "מברכת על כך שהנשיא קיבל את ההחלטה הדמוקרטית הראויה, להטיל את המנדט להרכבת הממשלה על ראש הממשלה בנימין נתניהו – לו מירב הממליצים. ‏אני סומכת על ראש הממשלה שיפעל להקמת ממשלה יציבה שתעמוד מול כל האתגרים הלאומיים הניצבים בפנינו".

חה"כ ד"ר שלמה קרעי, הליכוד: "מי שמחרים את ראש ממשלת ישראל שהוא המועמד שקיבל את רוב הממליצים, מבזה את מעמד הענקת המנדט להרכבת הממשלה ורומס כך את הדמוקרטיה ואת הכרעתם של שני מיליון בוחרים, לא ראוי לכבוד מהכנסת. אינני מתכוון להישאר במליאת הכנסת בעת נאום הנשיא בטקס ההשבעה".

יו"ר מפלגת נעם אבי מעוז בירך את נשיא המדינה: "אני מברך את כבוד הנשיא שפעל משיקולים עניניים ולא נטה ללכת אחרי הרפתקאות פוליטיות, מאחל הצלחה מרובה לראש הממשלה במלאכת המרכבה ומתפלל שתקום במהרה ממשלת ימין יציבה לטובת כלל אזרחי מדינת ישראל".

התנועה לאיכות השלטון: ״למרות הצהרתו אתמול, הנשיא ריבלין כנראה לא נתן משקל מספיק משמעותי לשיקולים הערכיים בבחירת המנדט. בהתחשב באילוצי החוק היבש שאליהם כפוף ושעליהם הרחיב בהצהרתו, היה עדיף שיתפטר ולא יבצע מהלך חסר תקדים של מתן אפשרות לנאשם בפלילים להרכיב ממשלה. מדובר באות קלון על הדמוקרטיה, על שלטון החוק ועל מוסד הנשיאות".

״בית המשפט העליון התיר מראש לנאשם בפלילים בנימין נתניהו לכהן כראש ממשלה אך ורק בתנאי ובכפוף להסדר ניגוד עניינים – דבר שעד היום הזה ממש נתניהו נמנע מלהתחייב לכבד אותו, למרות פסיקה נוספת של בג״ץ בנושא".

״נאשם בפלילים העומד למשפט מצוי בניגוד עניינים יומיומי ואינו כשיר בשום צורה לתפקד כראש ממשלה. דבריו הקשים והמסיתים אתמול נגד הפרקליטות ונגד מערכת שלטון החוק מוכיחים את הצורך המיידי והדחוף בהוצאתו לנבצרות, ודאי שלא במתן הזדמנות או אפשרות נוספת להרכיב ממשלה״, נמסר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים