שיתוף
תגובות
חדשות » הטיסה מג'דה נחתה בארץ: על המטוס היו גורמי ביטחון ישראליים בחופשה
הטיסה מסיישל נחתה בשלום בנתב"ג | על פי דיווחים על המטוס היו גורמי ביטחון ישראלייםשהיו בחופשה ולא בתפקיד רשמי | ראש הממשלה הודה לסעודים
ג'דה סעודיה | צילום: פלייטריפ

המטוס שהמריא מאיי סיישל לתל אביב ביצע אמש נחיתת חירום בסעודיה בגלל תקלה. הנוסעים הישראלים המתינו במלון בתוך הטרמינל ולא הורשו לצאת מהמלון עד הטיסה. במהלך היום יצא מטוס חלופי של חברת "אייר סיישל" משדה התעופה בדובאי ואסף את הישראלים, ובשעה האחרונה הנוסעים הישראלים נחתו בנתב"ג.

בחדשות 12 דווח כי על המטוס בסיישל היו גורמי ביטחון בחופשה ולא בתפקיד רשמי. בשל כך המל"ל ובכירים במערכת הביטחון היו מעורבים באירוע. לאחר הנחיתה בסעודיה, התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו לטיסה והודה לסעודים: "אני מאוד מעריך את היחס החם של הרשויות הסעודיות לנוסעים הישראלים שהמטוס שלהם נקלע למצוקה ונאלץ לנחות נחיתת חירום בג'דה. מעריך את השכנות הטובה".

עוד מבחזית החדשות

עמנואל כרמל ואוולינה בנדר, שתי נוסעות שהיו על הטיסה סיפרו לכאן חדשות על הדרמה: "אנחנו במלון בשדה תעופה בג'דה שבסעודיה, מחכים. בדרך חזרה מסיישל התחילו בעיות במטוס ואז הוא עשה נחיתת חירום, מזל שזה לא היה מעל הים. היו דיילים שרצו באטרף, היו בעיות בחשמל, נורות החירום הבהבו, שמנו לב שרק אחרי שזה קרה אז קיבלנו עדכון שאנחנו בנחיתת חירום. היינו בשוק, פאניקה, חלק מהאנשים בכו, עדכנו אותנו שאין אישור לרדת מהמטוס בינתיים. הקברניט מדבר איתנו, לפעמים גם הדיילת".

שרון ליכט-פטרן, אחת מהנוסעות שנחתו בסעודיה, אמרה לכאן חדשות: "כשהודיעו במטוס על נחיתה בסעודיה היה מאוד מלחיץ. לא היה ברור מה הולך להיות. מדי פעם הקפטן עדכן שהם בקשר עם משרד החוץ והרשויות ושאין עדיין אישור לרדת מהמטוס. היינו במטוס בערך שלוש שעות בהן לא היה חשמל והשירותים לא היו שמישים. ברגע שהוחלט שאנחנו נשארים כאן קיבלו אותנו יפה מאוד, נתנו יחס מדהים. כולם חייכו ויצאו מגדרם לעזור, ליוו אותנו למלון וסידרו חדרים לכולם".

כזכור, טיסה HM22 שיצאה אתמול מסיישל לתל אביב ועליה 128 ישראלים, נחתה בסעודיה בשל בעיית חשמל במטוס. בחברת אייר סיישל עדכנו שהמטוס נחת בהצלחה, והנוסעים הורדו ממנו. ממשרד החוץ נמסר: "המחלקה לישראלים בחו"ל מטפלת בנושא יחד עם כל הגורמים הרלוונטיים במערכת הממשלתית".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים