שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » הטובים לטיס? 37 טייסים בטייסת קרב הודיעו כי לא יתייצבו לאימוני מילואים כאות מחאה
37 טייסים בטייסת הקרב 69 הודיעו כי לא יתייצבו לאימוני מילואים במחאה על הרפורמה המשפטית | בכירים בצה"ל תקפו בחריפות: אירוע חמור ביותר"
מפקד חיל האוויר האלוף תומר בר | צילום: דובר צה"ל

הבוקר (ראשון) הודיעו 37 טייסי מילואים בטייסת הקרב 69 של חיל האוויר, כי לא יתייצבו לאימונים במחאה על הרפורמה המשפטית, למרות שכן יתייצבו לפעילות מבצעית.

טייסת 69 נחשבת לאחת הטייסות החשובות בחיל האוויר, שמובילה את התקיפות בסוריה ומבצעים נוספים. אנשי הטייסת השתתפו בין השאר בתקיפת הכור הגרעיני בסוריה. בכירים בצה"ל אמרו כי מדובר באירוע חמור ביותר. לדבריהם, לא ייתכן שטייס יבחר לאיזה סוג מילואים הוא מתייצב. בצה"ל חוששים שהם יאבדו כשירות לטיסה מבצעית.

עוד מבחזית החדשות

בהודעת 37 טייסי המילואים נכתב: "אנו, מפקדים, לוחמים ותומכי לחימה, במילואים ובדימוס ממערך ההגנה האווירית בחיל האוויר, מביעים בזאת דאגה עמוקה לנוכח מהלכי החקיקה המתנהלים בימים אלו, שיביאו לדעתנו לפגיעה משמעותית בעקרונות הדמוקרטיה, שהיא בבת עיננו, ושלאורה חונכנו וחינכנו דורות של לוחמים בצה"ל", "אנו פונים לכבוד נשיאנו ולנבחרי העם והמדינה משלוש הרשויות, לנקוט באופן מיידי בפעולות על מנת להביא לעצירת המהלכים מפלגי העם, שהמשך חקיקתם במתווה הנוכחי מאיים על המבנה השלטוני הדמוקרטי הקיים, מסכן את היציבות, פוגע בלכידות ובעמידות ישראל באתגרים שלפניה. אנחנו דורשים: הציבו "כיפת ברזל" על משמר הדמוקרטיה שלנו, הכריזו "צבע אדום" על יוזמות החקיקה שעל הפרק".

מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר, שפיקד על הטייסת בעבר, שלח ביום שישי איגרת חריגה לאנשי המילואים של החיל, ובה קרא להם להתייצב לשירות, למרות שהבהיר כי הוא "מכבד את ההתלבטות" שלהם, והצהיר כי לא ייתן יד למה שתיאר כ"ציור דמותכם באופן לא הוגן".

את האיגרת פרסם האלוף בר בהמשך לשיחה שקיים עם אנשי צוות האוויר במילואים ובסדיר, ביום שישי. בשיחה הביעו הצוותות חשש כי בעתיד יאלצו להתמודד עם סוגיות חוקיות בהיבט הפקודות שהם מקבלים לביצוע לנוכח הרפורמה המשפטית המתוכננת. באיגרת שפרסם מפקד חיל האוויר הוא הדגיש כי צה"ל פועל "ללא כל שינוי" על בסיס אמות מידה מוסריות.

עוד מבחזית החדשות

באיגרת כתב מפקד חיל האוויר: "אנשיי היקרים, בחרתי לפנות באופן אישי לכל אחת ואחד מכם, אנשי המילואים של חיל האוויר. השבועות האחרונים מטלטלים את כל מגזרי החברה הישראלית, ואינם פוסחים גם על אנשי המילואים של חיל האוויר. בה בעת, המציאות הביטחונית האזורית דינמית ואינה מפסיקה לאתגר ולו לרגע אחד.

"החיל שלנו, בית גידולנו ומקור גאוותינו הוא מרכיב אסטרטגי בעוצמתו של צה"ל ושל החוסן הלאומי של מדינת ישראל. לא אחדש לכם אם אומר שאתם, אנשי המילואים מהווים חלק בלתי נפרד מכוחו של חיל האוויר. חבריי, אתם המתנדבים לשירות מילואים פעיל לאורך זמן, מחויבים, מסורים, מקריבים למען מימוש המשימות הכבדות שעל כתפינו. האחריות המשותפת שלנו היא לשמור על יכולתו של חיל האוויר לעמוד במשימותיו, לשמור על לכידותו וכשירותו".

הצטרפו ועקבו אחר

2 תגובות

  1. אתם מפחידים את הציבור , לא תהיה פה מהפכה , העם בחר הפסדתם ,אתם לא מוכנים להשלים עם העובדה שאתם מותחת אחוז החסימה אין לכם פה מילה יותר תשבו בשקט יאללה לגרמניה קדימה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים