שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » החקיקה נעצרה: ההפגנות לא
ההפגנה המרכזית מתקיימת ברחוב קפלן בתל אביב | בין הנואמים: בן דודו של רה"מ נתן נתניהו | שני מפגינים פרצו לאיילון ונעצרו בחשד להפרת סדר
הפגנה בתל אביב | צילום: אמיר גולדשטיין

למרות עצירת החקיקה ושיחות ההידברות בין נציגי הקואליציה והאופוזיציה בבית הנשיא, יצאו הערב (מוצ"ש) שוב אלפי מפגינים למחות נגד הרפורמה בתל אביב וברחבי הארץ.

נתיבי איילון בתל אביב נסגרו באופן יזום על ידי המשטרה מצפון לדרום. כמה עשרות מפגינים ירדו לאיילון ופונו על ידי מכת"זית. שני מפגינים נעצרו בחשד להפרות סדר.

עוד מבחזית החדשות

בן דודו של ראש הממשלה, נשא דברים במהלך ההפגנה בקפלן ואמר: "כאיש ימין, הצבעתי רוב חיי לליכוד, מפלגה לאומית-ליברלית, מתוך תקווה שיקומו ממשלות ימין בראשותו. החלטתי לשאת דברים הערב לנוכח סכנת המהפכה המשפטית, שאין דבר בינה ובין אידיאולוגיה לאומית ליברלית. אמי, שופטת בית המשפט העליון בדימוס, שושנה נתניהו זכרה לברכה, דגלה בעצמאות בית המשפט ובחשיבות הקריטית של מינוי שופטים באופן מקצועי, אובייקטיבי ומאוזן".

עוד אמר נתניהו: "לו אמי הייתה חיה, היא ודאי הייתה מצטרפת לגילוי הדעת החריף כנגד ההפיכה, ומזדהה עם דברי הנשיאה, השופטת אסתר חיות, בגנות התוכנית. בזכות ממשיכות דרכה של אימא במערכת המשפט – יש שופטות בירושלים. אדוני ראש הממשלה, אם תקדם את החקיקה הדורסנית תיזכר לדיראון עולם כמי שנשא את שם משפחתנו לשווא וכמי שהביא להרס הדמוקרטיה. אנא, חזור לכור מחצבתך, חזור לבית אבא".

נתן נתניהו פנה לבנימין נתניהו ואמר: "למה ריצת האמוק המאולצת הזו? למה אתה מוביל לנזק אדיר לכלכלת ישראל, עליה מתריעים מאות כלכלני צמרת בארץ ובחו"ל, למה אתה פוגע במעמדה הבינלאומי של ישראל ומסכן את קשרינו עם בנות בריתנו? ואולי החשוב מכל, אתה, שאמון על ביטחון ישראל, למה אתה פוגע אנושות במוטיבציה ובכשירות של מיטב מפקדי ולוחמי צה"ל, ובחוסנה הלאומי והחברתי של מדינת ישראל?".

עמוס מלכא, ראש אמ"ן לשעבר, נאם גם הוא בהפגנה בתל אביב ואמר: "הידברות חייבת להסתיים ברגע חוקתי מכונן שמגן על הדמוקרטיה לדורות. לא נירדם! נעמוד על המשמר! נוודא שגם מנהלי המו״מ מהאופוזיציה לא יירדמו בשמירה על הדמוקרטיה".

מפגינים רבים הגיעו הערב ליד בית הנשיא בירושלים. המפגינים נשאו דגלי ישראל ושלטים עליהם נכתב: ״לא ננום ולא נישן שומרי ישראל״. המפגינים קראו: ״העם לא מטומטם״ ו״לא סוחרים בזכויות של אזרחים״.

מארגני ההפגנה חילקו את ״הגדת החירות 2.0 מחאת 2023״. סמי אלקלעי, אחד המפגינים, אמר ל״ישראל היום״: ״צריך לשוב ולחשוב במה אנו חופשיים והיכן אנו עבדים. בעיקר היום, ערב חג החירות אנו מצווים לשמור על חירותנו ועל עצמאות בית המשפט העליון״.

אלפים הפגינו גם במרכז חורב בחיפה. המשטרה עצרה את הפעיל החברתי, ד"ר סלים עבאס בחשד שתקף שוטר והפר את הסדר במהלך המחאה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים