שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » החמרה חריפה נגד עברייני תנועה: חילוט הרכב
המשטרה תגיש בקשה לחילוט הרכב לתמיד, תוך הגשת כתב אישום: "צריך לקחת את הרכב שבו ביצעו את העבירה" | במקביל, המשטרה בוחנת החרמת רכבים לנהגים שפעלו באלימות
כוח משטרת תנועה. תמונת אילוסטרציה | צילום: דובורת המשטרה

לאחרונה, הוחלט במשטרת ישראל על מדיניות חדשה של אגף התנועה כנגד עברייני תעבורה ונהגים אלימים, ובמסגרתה יחולטו רכבים לנהגים אלו. לדברי גורם בכיר באגף התנועה "יש עברייני תנועה שלא מורתעים מעונשי הפסילה ומחודשי מאסר קצרים", "הגיעה העת לפגוע להם בצורה קשה בכיס, ויתרה מכך, לקחת להם את הרכב שבו ביצעו את העבירה".

עוד מבחזית החדשות

כיום, לכל קצין משטרה יש סמכות להשבית רכב של עבריין תנועה, שנתפס מבצע עבירה מסכנת חיים כמו נהיגה בשכרות או נסיעה במהירות מופרזת, לתקופה שבין 30 עד 90 יום. בסיום תקופה זו הרכב מוחזר לבעליו. בחודשים האחרונים, כחלק מהמאבק בתאונות הדרכים, דנו ביחידת התביעות של המשטרה ואגף התנועה באפשרות שבמסגרת הגשת כתב אישום נגד עברייני תנועה מועדים, תגיש המשטרה בקשה לחילוט הרכב. משמעות הדבר הוא, שהרכב יישאר בחזקת המשטרה עד לסיום ההליך המשפטי. במידה ובית המשפט ייעתר לבקשה, הרכב יחולט והסכום שיתקבל עבורו יועבר לאוצר המדינה.

הצטרפו ועקבו אחר

3 תגובות

  1. הרעיון הבסיסי הוא טוב, חבל שלא מרתיע במיוחד, רוב העבריינים לא נאלצים לעבוד קשה ולחסוך שנים רבות לקניית רכב. הפושעים גם מסוכנים והמשטרה תעדיף להתעסק עם אזרחים רגילים, פה הנזק הכלכלי יכול להיות עצום ומרתיע מצד אחד ומצד שני, לא פרופורציונלי. אז עבריין יחליף רכב לחדש יותר תוך שבוע, מה ההישג הגדול? גם לא ברור מה הולך במכרזים של רכבים חלוטים, יש מצב שדרך אנשי קש העבריינים קונים את הרכב חזרה. בסך הכל, אני בעד, עבירות כבדות וגרימת תאונות צריכים לשאת תג מחיר אמיתי, לא שלילה סמלית כמו היום, רצחת – לא תנהג שנתיים ואז תמשיך.

  2. יש לכם טעות בעובדות. קצין משטרה אינו מוסמך להורות על השבתת רכב אלא במקרה בו נתגלו ליקויי בטיחות חמורים ברכב.

    קצין משטרה מוסמך לשלול את רישיון הנהיגה של הנהג לתקופות שבין 30 ל-90 יום, תלוי בחומרת העבירה. לתקופה ארוכה מזו רק לבית המשפט יש סמכות שלילה.

    פסילת רישיון נהיגה (להבדיל משלילה מנהלתית של קצין משטרה) היא רק בסמכות בית המשפט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים