שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » החללית של SpaceX נחתה בשלום
אחרי 4 כשלונות
חללית הניסוי אמורה להוביל בעתיד אסטרונאוטים אל הירח ואולי גם אל מאדים • בפעמים הקודמות, ספינת החלל התפוצצה בזמן הנחיתה או זמן קצר לאחר מכן
תגיות: ,
ספינת החלל לקראת הנחיתה | צילום: SpaceX
צילום: SpaceX

היום (חמישי) הודיעה חברת "ספייס-אקס" של המיליארדר אילון מאסק כי הנחיתה בהצלחה את מעבורת החלל העתידנית שלה – SN15, לאחר ארבעה ניסיונות כושלים. ההנחתה המוצלחת של מעבורת החלל מהווה צעד חשוב במימוש התוכנית של מאסק, שמתכנן להשתמש בה על מנת להנחית אסטרונאוטים על הירח ולשלוח בני אדם למאדים.

ספינת החלל, דגם Sn15, שוגרה בשעה 1:24 הלילה (שעון ישראל). היא הגיעה לגובה של כ-10 ק"מ ואז, לפי התכנון, שינתה כיוון וחזרה לאזור שממנו המריאה שש דקות מוקדם יותר. כמו כן, יש לציין כי שיגור המעבורת המוצלח התרחש בציון 60 שנים לטיסה של האמריקני הראשון בחלל, אלן שפרד.

שני ניסויים דומים התרחשו בחודש פברואר ובחודש מרץ השנה, בדגמים SN9 ו-SN10, והסתיימו בפיצוץ אדיר ובכישלון. בחודש דצמבר של השנה שעברה, חברת SpaceX שיגרה טיל מדגם SN8 שוגר ממדינת טקסס בארצות הברית, שהגיע לגובה המצופה ולאחר מכן התפוצץ במהלך נחיתה מבוקרת.

סוכנות החלל של ארצות הברית, נאס"א, הודיעה בחודש שעבר כי בחרה בחברת SpaceX להנחית אסטרונאוטים על הירח בשנים הקרובות. היקף החוזה עליו עליו חתמה החברה עם סוכנות החלל עומד על שלושה מיליארד דולר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים