שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » החלטה דרמטית: בית המשפט העליון מתיר נישואין באמצעות הזום במדינות אחרות
בית המשפט העליון דחה את ערעור המדינה וקבע כי זוגות יוכלו להינשא באמצעות הזום במדינה אחרת בשעה שהם נמצאים בישראל ויירשמו במשרד הפנים כנשואים
בית המשפט העליון | צילום: דוברות הרשות השופטת

בית המשפט העליון דחה היום (שלישי) את ערעור המדינה על פסק הדין שניתן בנושא "נישואי יוטה" בבית המשפט המנהלי בירושלים, ובהחלטה דרמטית במיוחד, קבע כי על רשות האוכלוסין ומשרד הפנים לרשום כנשואים זוגות שיינשאו במסגרת "נישואי יוטה".

"נישואי יוטה" הם נישואים הנערכים באמצעות מדיה חזותית, כמו זום לדוגמה, מול עורך נישואין במדינת יוטה שבארה"ב. אלפי זוגות מכל רחבי העולם, נישאו בצורה זו, ובהם גם כ-600 זוגות מישראל, שנישאו במקום ללא שהגיעו פיזית למדינת יוטה.

עוד מבחזית החדשות

פסק הדין קובע כי יש להחיל על "נישואי יוטה" את ההלכה העקבית של בית המשפט העליון מאז שנות הששים שהורה על רישום הנישואין בכל מקרה בו ניסתה המדינה להתנגד לרישום נישואין אזרחיים של ישראלים בחו"ל. משמעות ההחלטה היא שרשות האוכלוסין תמשיך להיות מחויבת לרשום זוגות שהתחתנו בנישואין מקוונים בחו"ל גם אם הם נמצאים פיזית בארץ בעת עריכת הטקס. ערעור המדינה בא בעקבות עתירה שהגישה עמותת חדו"ש (חופש דת ושוויון) יחד עם שמונה זוגות שנרשמו לנישואין ונישאו באמצעות הזום מול רשויות הנישואין במדינת יוטה.

בישראל קיימת כיום האפשרות להינשא רק על פי דין תורה. על פי ההערכות כ-700,000 איש אינם יכולים להינשא בישראל, ביניהם כחצי מיליון עולים שנחשבים לחסרי דת, מתגיירים רפורמים וקונסרבטיבים וזוגות פסולי חיתון על פי ההלכה (כמו כהן וגרושה, או כהן וגיורת). זוגות אלו בנוסף לזוגות המסרבים להינשא ברבנות מטעמים שונים, יכולים להינשא ב-"נישואי יוטה" מבלי לצאת מהארץ.

"הרב" עו"ד אורי רגב, מנכ"ל עמותת חדו"ש הביע סיפוק מהחלטת בית המשפט ואמר כי "אנחנו מברכים על פסיקתו של בית המשפט העליון, אשר פותחת ערוץ נוסף של נישואין בפני אזרחי ותושבי ישראל, במציאות בה מדינת ישראל היא הדמוקרטיה המערבית היחידה בעולם אשר שוללת מאזרחיה את חירות הנישואין בשל דרישת המפלגות הדתיות".

עוד מבחזית החדשות

"חשוב להבין כי מצד אחד אין בפסק הדין חידוש משפטי אלא המשכה של הלכה עקבית שבית המשפט פועל לפיה מזה ששים שנה. אך מאידך גיסא מדובר על פתיחת שערים רחבים בפני זוגות ישראלים אשר רוצים לממש את זכות הנישואין שלהם בין משום שמדינת ישראל מונעת מהם להינשא ובין משום שהיא שוללת מהם את האפשרות להינשא בטקס שוויוני ההולם את תפיסת עולמם ואורחות חייהם וזאת בשל הכפייה הדתית הקיימת עדיין במדינה, בניגוד לרצונו של רוב גדול בציבור היהודי בישראל".

עו"ד שגיא אגמון שייצג את חדו"ש בעתירה ציין כי "הפסיקה האמיצה היום מבהירה שוב את חשיבותו העצומה של בית המשפט העליון לזכויות הפרט ולהגנה מול שרירות הרשויות, המוכנות פעם אחר פעם ללכת בניגוד לחוק רק כדי לשרת את עמדותיו הפוליטיות של השר המכהן. היא מלמדת שוב עד כמה מסוכנות היוזמות להחלשתו של בית המשפט העליון והכפפתו להחלטותיהם של פוליטיקאים המתבטלים מול הכפייה הדתית. לכל זוג בישראל יש לאפשר להינשא בהתאם לאמונותיו ולאורח חייו, והגיע הזמן שישראל תתקדם למאה ה-21 ותאפשר נישואים אזרחיים לכל."

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים