שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » החיסון הרוסי לקורונה יעיל ב-91.6%
מחקר חיצוני
החיסון הרוסי לקורונה, ספוטניק 5, הגיע ליעילות של 91.6% לנגיף הקורונה – כך פרסם היום המגזין הרפואי "לאנסט". זאת, על פי תוצאות השלב השלישי של הניסוי
החיסון הרוסי | צילום: Seda Servet, שאטרסטוק

החיסון הרוסי לקורונה ספוטניק 5 נמצא יעיל ב-91.6% מפני הקורונה, וכן הוא הוכרז כבטוח לשימוש וכי הוא מעניק חסינות מלאה מפני הנגיף – כך לפי תוצאות השלב הסופי בניסויים שפורסמו היום (שלישי) בכתב העת הרפואי "לאנצט", בהתבסס על 20 אלף משתתפי הניסוי.

התוצאות תואמות את נתוני היעילות שדווחו בשלבים מוקדמים יותר של הניסוי שניתן במוסקבה מאז ספטמבר האחרון. "החיסון הרוסי זכה לביקורת על חיפזון והיעדר שקיפות", אמר פרופ' איאן ג'ונס מאוניברסיטת רידינג ופרופ' פולי רוי מביה"ס ללימודי היגיינה ורפואה טרופית בלונדון, "אך התוצאה המדווחת ברורה ומודגם העיקרון המדעי של החיסון שיכול להצטרף למאבק בנגיף הקורונה".

המדענים שבחנו את הנתונים אמרו לאחר הפרסום כי "התוצאות של השלב השלישי מראות כי לעולם יש עוד חיסון לסמוך עליו במאבק נגד הנגיף הקטלני". בנוסף, המדענים הצדיקו את החלטת הממשל הרוסי שלא לחכות לתוצאות המבחנים ולהתחיל לחסן באמצעות החיסון.

מנכ"ל המרכז הרפואי הדסה, הפרופ' זאב רוטשטיין, אמר בעבר שיגיש בקשה לאישור חירום לחיסון למשרד הבריאות. רוטשטיין גם טען שבית החולים הדסה הזמין 1.5 מיליון מנות מהחיסון הרוסי. גם ראש הממשלה נתניהו התבטא בעבר ואמר כי הוא בוחן את האפשרות לרכוש גם את החיסון הרוסי לישראל ואף שוחח עם הנשיא פוטין בנושא.

"רוסיה צדקה לכל אורך הדרך", אמר המדען קיריל דמיטריב, ראש ה-RDIF, קרן השקעות רוסית אשר אחראית על הפצת החיסון ומכירתו מחוץ למדינה. דמיטריב טען כי המתנגדים להפצת החיסון, עוד במהלך הניסוי, עשו זאת מטעמים פוליטיים ולא מטעמים רפואיים. הוא סיפר בנוסף כי רוסיה כבר העבירה במהלך הניסוי את המידע הנחוץ לקבלת האישורים להפצת החיסון מצד האיחוד האירופי.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים