שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » "החיים השתנו לנצח": 850 עדיין נעדרים בשריפות בהוואי
114 נהרגו בשריפות היער הקטלניות בהיסטוריה של ארה"ב, אך רק 27 גופות זוהו | מאות אנשים עדיין מוגדרים נעדרים
מכונית שרופות על קו החוף | צילום: רשתות

קרוב לשבועיים חלפו מאז גל שריפות הענק שהשתולל בהוואי, ומספר הנעדרים במוקד השריפות באי מאווי עדיין גבוה במיוחד ועומד על מאות בני אדם. שריפות היער במאווי נחשבות לאסון הטבע הקשה בהיסטוריה של מדינת הוואי, ולקטלניות ביותר בארה"ב ב-100 השנים האחרונות.

בשלב זה עומד מספר ההרוגים בשריפות במאווי על 114 בני אדם, אך רק 27 זוהו. ריצ'רד ביסן, ראש מחוז מאווי, אמר כי מספר הנעדרים המעודכן הוא 850. עוד 1,285 איש, שנכללו ברשימת הנעדרים, נמצאו בחיים. נעדרים רבים יצרו קשר עם יקיריהם אחרי חידוש הקליטה הסלולרית באזור השריפות.

עוד מבחזית החדשות

"המספרים האלה גורמים לנו עצב, והקלה", אמר ביסן שעד העדכון האחרון חשש שמספר הנעדרים גבוה מ-2,000. "אלה חדשות חיוביות, בגלל שבפתיחת ההליך הרשימה כללה יותר מ-2,000 שמות". בעדכון אתמול אמר ביסן "החיים שלנו השתנו לנצח וכבר לא יהיו אותו דבר. מה שיישאר אותו הדבר הוא האופן שבו אנחנו דואגים זה לזה, בזמן שאנחנו מתאבלים ועוברים את זה ביחד".

בתחילת אוגוסט פרצו שבע שריפות יער בכמה אזורים בהוואי, בחסות הרוחות העזות של סופת ההוריקן. סגנית המושל, סילביה לוק, ציינה שהשריפות נגרמו כתוצאה ממזג אוויר צחיח, והתפשטו במהירות של עד 130 קמ"ש כתוצאה מסופת ההוריקן "דורה" מדרום לאיי הוואי. אלפי בתים עלו באש.

עוד מבחזית החדשות

רוב ההרוגים בשריפות נמנו בעיירת הנופש להיינה, שכ-80% ממנה נחרבה. נשיא ארה"ב ג'ו ביידן יגיע ביממה הקרובה למאווי עם רעייתו, והשניים יבקרו גם בלהיינה. הזוג הנשיאותי, ששוהה בחופשה בנבאדה, יגיע בשעות הערב למאווי. לשניים ייערך סיור במסוק בשטחים שכילתה האש.

ביידן, שיתמודד בשנה הבאה על כהונה שנייה בבית הלבן, הודיע ב-10 באוגוסט כי עקב השריפות הוא יגדיל את הסיוע הפדרלי להוואי. הוא ספג ביקורת בקרב הרפובליקנים על תגובתו לאסון, ועל כך שבמשך כמה ימים המשיך לשהות בבית החוף שלו בדלאוור ולא התייחס לטרגדיה. הבית הלבן ציין שביידן מוביל מאמץ ממשלתי לסייע להוואי להשתקם. בהתייחסות למועד הביקור אמר ביידן שהוא רוצה לבקר במאווי רק כשיהיה בטוח שהגעתו לא תפריע לפעילות של שירותי החירום.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים