שיתוף
תגובות
חדשות » החוק לשינוי השיטה לבחירת רבנים ראשיים- נפל בכנסת
מבוכה בקואליציה
החוק לשינוי שיטת בחירת הרבנים הראשיים שקידמה יש עתיד, נפל בשל התנגדותו של ח"כ אורבך מימינה. ח"כ גפני: מודים לקב"ה שהחוק שתוכנן לחסל את מוסד הרבנות נפל
הרב דוד לאו | צילום: Roman Yanushevsky, שאטרסטוק

הקואליציה שוב נכשלה הערב (רביעי) בהעברת הצעת חוק מטעמה. מדובר בהצעת חוק שניסתו לקדם חלקים בקואליציה, לשינוי בהליך לבחירת הרבנים הראשיים לישראל.

את הצעת החוק המתריסה, הגיש חבר הכנסת משה טור פז מיש עתיד. החוק נפל בסופו של דבר בשל העובדה כי ח"כ ניר אורבך ממפלגת ימינה סירב לתמוך בנוסח הנוכחי של החוק.

אורבך בחר שלא להצביע בעד החוק ולא הצביע עם הקואליציה, ומשכך, החוק לא עבר. ביש עתיד זעמו על אורבך והודיעו שלא יתמכו היום בהצעות חוק של ימינה.

יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני בירך על נפילת החוק של הקואליציה לשינוי ההרכב הבוחר את הרבנים הראשיים. "אנו מודים לקב"ה שהחוק שתוכנן לחסל את מוסד הרבנות נפל. ככה זה כשאין להם סיעתא דשמיא", אמר גפני.

מרכז האופוזיציה יריב לוין התייחס להפלת לנפילת הצעת החוק שביקשה לערוך שינויים בהליך בחירת הרבנים הראשיים לישראל: "גם הערב, הקואליציה נוחלת מפלה אחר מפלה, והיד עוד נטויה. הפלגנות בין חלקי הקואליציה הכשילה אותם שוב. ממשיכים להיאבק".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים