שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » הזווית העזתית: היום שאחרי "רבים מחפשים קורת גג"
ברצועה מנסים לחזור לשגרה ואלפי פועלים נכנסו לעבודה בישראל | התושבים זועמים על הג'יהאד האיסלמי ומתוסכלים מהנזק האדיר
מנזקי המבצע | צילום: לפי סעיף ף27א'

בתום מבצע "מגן וחץ" שנמשך 5 ימים, ממשיכים היום (שלישי) ברצועת עזה לפנות את הריסות הבתים. התושבים מנסים להתאושש ולחזור לשגרה, ובעיקר, מקווים שהשקט ישמר ושהסבב הבא לא יקרה בקרוב. לתושבי עזה ביקורת קשה על הג'יהאד האיסלמי, שאילץ אותם להישאר בבתים במקום לצאת להתפרנס וזועמים על כך שארגון הטרור משך את המבצע ללא תכלית.

במעבר ארז עברו אתמול אלפי פועלים עזתיים שנהרו לעבודה בישראל. כ-17 אלף עזתיים מחזיקים ברישיון עבודה בישראל ומשתכרים כ-350 שקלים מדי יום (כ-7,000 שקלים בחודש). כל יום עבודה הוא משמעותי עבורם ולכן היו מתוסכלים מאוד מכל יום שעבר שבו לא יכלו לצאת לעבוד.

עוד מבחזית החדשות

הג'יהאד האיסלמי חשוף לביקורת ולהיעדר לגיטימציה ציבורית בעזה. "הוא גרר את הרצועה למערכה ללא תכלית והתעקש להאריך את המבצע", אומרים בעזה ומצביעים על הנזק הרב שנגרם לתשתיות וגם לתושבים ברצועה שנפגעו משיגורים כושלים.

לעומת זאת, תושבי עזה מביעים סיפוק מכך שחמאס לא נגררה למערכה, התנהלות שלטענתם מוכיחה את רצונה של חמאס לשפר את הכלכלה. התנהלות זו חיזקה את מעמדה של חמאס כישות שלטונית, על אף שהיא "ישבה על הגדר" ולא התערבה כדי לקצר את סבב הלחימה.

תושב עזה סיפר ל-N12 כי "המגזר הפרטי נפגע מ-5 ימי ההסלמה. כל העסקים הפסיקו לפעול, המסעדות, המאפיות והחברות הפרטיות. הכול עצר מלכת ולרבים מהתושבים נגמר האוכל, והם נאלצו לאכול רק לחם". שיעור האבטלה בעזה עומד על כ-44% ולכן, לדבריו העזתיים ספגו פגיעה כלכלית קשה בעקבות ההסלמה.

עוד סיפר התושב "אנחנו שמחים מאוד שההסלמה הסתיימה ומאז הפסקת האש, האנשים יצאו לרחובות, לחצו את ידיהם של החברים שנפצעו והחנויות חזרו לעבוד כרגיל. מעבר לכך, תחנת הכוח כמעט הפסיקה לעבוד, דמיינו לעצמכם חיים שלמים עם ארבע שעות חשמל בלבד. בתי החולים נפגעו, הבשר התקלקל והחיים היו משותקים".

התושב התייחס לפתיחת המעברים מחדש ואמר "האנשים נשמו לרווחה והרגישו נינוחים, לפחות הסתיימה שפיכת הדמים" עוד סיפר "ביקרתי בבתים של המשפחות ורבים מהם שנהרסו, נאלצים לחפש קורת גג אצל קרובי משפחה".

על הזעם נגד הג'יהאד האיסלאמי, הוא אמר "בימים שהיו הפצצות, פעילי הג'יהאד האיסלמי ישבו בבתיהם והתושבים כעסו עוד יותר". בנוסף, הוא מפנה אצבע מאשימה לישראל: "הרבה מהאשמה היא על הישראלים, חיסול המנהיגים של הג'יהאד אחרי שהיה תיווך מצרי לפני שבוע, הפתיע את כולם".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. העזתים יכולים להאשים רק!! רק!!!! את עצמם!
    במקום להפוך לרצועת חוף עשירה ומבוססת ולתת רוחה לבני עמם, הם ממשיכים להשתעשע בחלום דת ההבל על החרבת מדינת ישראל שהם חיים ממנה!!!
    ובאמת מצטערים שהעזנו להפתיע את כנופיית היחפנים שלכם🇮🇱✌️

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים