שיתוף
תגובות
חדשות » הותר לפרסום: שב"כ עצר פלסטיני שתכנן לבצע פיגוע בקו אוטובוס בחדרה
שב"כ עצר את תושב אום אל-פחם, מחמד נדיר מחאג'נה בן 20, שגויס לזרוע הצבאית של חמאס ברצועת עזה | תכנן לבצע פיגוע מטען בקו אוטובוס באזור חדרה
לוחמי הגדעונים | צילום: דוברות המשטרה

הותר לפרסום כי בפעילות של שירות הביטחון הכללי, בשיתוף ימ"ר חוף ויחידת הגדעונים במשטרת ישראל, נעצר לפני מספר שבועות מחמד נדיר מחאג'נה, אזרח ישראלי תושב אום אל-פחם כבן 20, שגויס לאחרונה לארגון החמאס, בחשד כי בכוונתו היה לממש פיגוע תופת באמצעות מטען.

החשוד נעצר כשברשותו מדיה ששימשה לקשר מול החמאס ברצועת עזה. חקירת שב"כ העלתה כי הוא גויס לזרוע הצבאית של חמאס ברצועת עזה לפני מספר חודשים, כדי לבצע פיגוע תופת באמצעות מטען בשטח מדינת ישראל.

עוד מבחזית החדשות

עוד עלה מהחקירה, כי לאור לחצים כלכליים ונפשיים בהם היה מצוי, החל להתקרב לאידיאולוגיית האחים המוסלמים, ובהמשך החליט כי ברצונו לבצע ג'יהאד. הוא אסף מידע אודות מיקומים אפשריים לביצוע פיגוע בישראל, בדגש על אתרים ביטחוניים ומקומות הומי אדם ושלח את המידע שאסף לחמאס ברצועת עזה.

בסופו של דבר, על פי הנחיות שקיבל מחמאס, בכוונתו היה לממש פיגוע תופת בקו אוטובוס 921 באזור חדרה, והוא אף ביצע מספר פעולות לטובת מימוש הפיגוע טרם נעצר. בתאריך 09.05.2023 הוגש כתב אישום נגד מחמד מחאג'נה, המייחס לו עבירות ביטחון חמורות.

כזכור, בחודש ינואר האחרון, נעצרו שני אזרחים ישראלים תושבי מעאויה שגויסו אף הם על ידי החמאס בעזה לצורך מימוש פיגוע מטען בשטח ישראל. מחקירת הצעיר עלה כי השניים הופעלו על-ידי אותה התשתית.

גורם בשב״כ מסר כי: ״חקירת הפרשייה חושפת פעם נוספת את מאמציו של החמאס לקדם פעילות טרור בשטחי ישראל, תוך ניסיון להרחיק את מעורבותו באופן פומבי, במקביל למצג שווא כי ברצונו לקדם מהלכי הסדרה ברצועה. זאת, תוך ניצול ציני של אוכלוסיית אזרחים ישראלים וגיוסם לטובת פעילות טרור״. האחריות על פעילויות מעין אלו מוטלת על הנהגת החמאס ברצועה, בראשה יחיא סנואר, ראש החמאס בעזה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים