שיתוף
תגובות
חדשות » הותר לפרסום: עד המדינה בפרשת גל הירש – עבריין שניסה לשדל לרצח בציאניד
אין גבול
עורך הדין גור פינקלשטיין הוא עד המדינה שגויס בפרשת ״דיפנסיב שילד״, שבה נאשם תא״ל (במיל') הירש. פינקלשטיין הורשע, בכך שניסה לשדל לרצוח את מי שהעידו נגדו
תאל (במיל') גל הירש  ביציאה מאולם בית המשפט | צילום: צילום מסך

בית המשפט התיר לפרסם כי עד המדינה שגויס בפרשת "דיפניסיב שילד" שבראשה עמד תא"ל (במיל') גל הירש ובה הואשם, הוא עורך הדין גור פינקלשטיין, שהיה עורך דינם של הירש ושל הנאשמים הנוספים בפרשה, עודד שכנאי ומיכאל בנימיני.

בשנת 2011 נעצר פינקלשטיין במסגרת פרשיה שבה נחשד בניסיון לרצח, החשד היה, ניסיון לפוצץ בניין שבו שוכן המרכז לסיינטולוגיה ביפו ובנוסף, ניסיון להטמין מטען חבלה במכוניתו של בכיר בעיריית תל אביב יפו, בעבירות אלו הוא זוכה לבסוף בבית המשפט העליון ב-2015. באותה פרשה גויס כעד מדינה, וב–2014 הורשע פינקלשטיין  שניסה לשדל אסיר מתוך בית המעצר ששם שהה, לרצוח את עד התביעה באמצעות ציאניד, ולגרום למותו של מעורב אחר בפרשה באמצעות מנת יתר של סמים וכן לפגוע באדם הקרוב לגרושתו. המשטרה סיכלה את התוכנית, לאחר שפינקלשטיין העביר על ידי אביו מקדמה של 5,000 דולר לסוכן משטרה שהתחזה לרוצח שכיר. בין הייתר הורשע פינקלשטיין בשיבוש הליכי משפט לאחר שפנה לאדם והציע לו להדיח עדי תביעה נגדו, ולגרום להם שיחזרו בהם מהודאותיהם תמורת 100 אלף דולר.

בית המשפט העליון, שדן בערעור על הרשעתו בבית המשפט המחוזי, כתב בפסק דינו, פינקלשטיין ״הוכיח כי הוא חם מזג, שאין עליו מוראה של מלכות והוא נכון לעשות כל דבר כדי לשבש הליכי משפט אף מתוך כותלי בית המעצר״. השופט מני מזוז, שהיה בדעת מיעוט, סבר שכן צריך להרשיע את פינקלשטיין גם בייתר הפרשות. מזוז כתב, כי הוא ״אינו מהסס ואינו בוחל באמצעים, כולל הקשים והחמורים ביותר, לפגיעה ביריביו ובכל מי שעומד בדרכו״. ועוד כתב מזוז כי לבית המשפט העליון ״היעדר אמון במערער״.למרות זאת ועל אף הביקורת החריפה של שופטי בית המשפט העליון נגדו, אישר שי ניצן עוד בהיותו בכלא לחתום איתו על הסכם להפללת הירש.

עורכי הדין של הירש מסרו בתגובה: ״ההחלטה לגייס את העבריין המורשע, גור פינקלשטיין, כעד מדינה נגד הירש, מלמדת על להיטות יתר ושיקול דעת לקוי של המדינה למצוא בכל מחיר ראיות כנגד הירש לביצוע עבירת שוחד שיוחסה לו, למרות שלא היתה ולא נבראה, תוך חריגה בוטה מהנהלים שנקבעו בקשר עם גיוס עדי מדינה, שכן העבירות שבהן הורשע פינקלשטיין מנויות בנהלי הפרקליטות כעבירות פוסלות אדם מסוגו לשמש כעד מדינה. עד מהרה גיוסו של עד המדינה נכשל כישלון חרוץ ותיק השוחד כנגד גל הירש נסגר בעילה של היעדר אשמה. קשה להבין כיצד עד מסוג זה ממשיך להופיע גם כיום במעמד של עד מדינה בתיק המס של הירש, שעניינו אירועים מלפני 15 שנה״. 

בפרקליטות מיסוי וכלכלה הגיבו הערב כי ״כל תכליתה של עמדת המדינה היא הגנה על עד המדינה וטוהר ההליך הפלילי, ולא הסתרה ממניעים זרים של פרטים מעברו של העד, אליהם ברור שבית המשפט חשוף. בהתאם לכך, המדינה הביעה עמדה לפיה היא תשקול מחדש את צו איסור הפרסום לאחר עדותו. כן נזכיר, כי עד מדינה, מעצם הגדרתו, הוא עבריין בהיותו שותף לעבירה, ומי שבחר להיקשר עמו מלכתחילה, הם הנאשמים עצמם, שהיו שותפיו בחברת דיפנסיב שילד. מכל מקום, בית המשפט החליט אחרת, ואנו מכבדים את החלטתו". עוד הם טענו כי "עדי מדינה מעצם טיבם לעולם הם חלק מהמעגל העברייני, ממילא בית המשפט יהיה חשוף למעשיו, וליבת התמריץ לחתימת הסכם עד המדינה עמו הייתה יכולתו לספק ראיות חפציות בזמן אמת. כמו כן, הפרקליטות דוחה את הטענות כי גיוסו של עד המדינה היה ״פסול ובניגוד לכללים״, וככל שהן יעלו, הן יידונו במסגרת ההליך המשפטי".

פרקליטו של פינקלשטיין, עו"ד פנחס פישלר שהביע התנגדות להסרת צו הפרסום, טען כי המטרה בהסרת הצו היא "להסיט את מכלול תשומת הלב הציבורית, להסיט את דעת הקהל ואת דעת הציבור מחומרת המעשים המיוחסים בכתב האישום שהוגש כנגד גל הירש ואחרים. והכול, במטרה ובכוונת מכוון לעוור ולסנוור את עיני הציבור בניסיון נואל להכפיש את עד המדינה ולהציגו באור שלילי".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים