שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » הותר לפרסום: סוכלה הברחת מטעני חבלה מאיראן דרך גבול ירדן
על פי הדיווח מדובר במטעני חבלה תקינים שעל פי הערכות נשלחו על ידי איראן וחיזבאללה כחלק מהמאמץ שלהם לתמוך בארגוני הטרור הפלסטינים
חלק מכלי נשק שנתפסו | צילום: דוברות המשטרה

לוחמי יחידת המתי״לן ("מארבים, תצפיות, יירוט, לוחמה ניידת") במשמר הגבול יחד לוחמי צה"ל סיכלו בחודש שעבר ניסיון הברחה של מטעני חבלה שהגיעו מאיראן סמוך לקיבוץ אשדות יעקב שבעמק הירדן.

מדובר במטעני חבלה תקינים שעל פי הערכות שונות הגיעו מאיראן וחיזבאללה כחלק מהמאמץ שלהם לתמוך בארגוני הטרור הפלסטינים. ההברחה נחשבת לחריגה בשל היחס להברחות קודמות בגזרה. אמצעי הלחימה שנתפסו הועברו להמשך טיפול ביחידת החבלה של משטרת ישראל ולחקירה בשירות הבטחון הכללי.

עוד מבחזית החדשות

כזכור, מוקדם יותר החודש נעצרו מספר אזרחים ישראלים, תושבי כפר קאסם, בחשד לקבלת אמל"ח רב ואיכותי. בפשיטה של לוחמי שב"כ, ימ"מ ומג״ב על מתחם מגורים בלוד אותרו אזרחים ישראלים נוספים שהתכוונו להשתמש באחד מהמטענים האמורים, למטרות פליליות. מחקירת שב"כ עלה כי חיזבאללה פעל לגיוס והפעלה של תשתית מבריחים בישראל לטובת קליטת אמל"ח חריג והפצתו לגורמים שונים, בהם גורמים פליליים.

גורם בכיר בשב״כ מסר: "פרשיה זו ממחישה פעם נוספת את המאמצים של גורמי טרור מחיזבאללה ומאיראן לנצל את אזרחי ישראל הערבים לפעילות ביטחונית כנגד המדינה. כמו כן, עלה בחקירה כי התפר בין הביטחוני לפלילי הינו דק ביותר. על רקע מקרה זה ומקרים נוספים, במערכת הביטחון מזהים מעורבות גוברת של חיזבאללה גם בניסיונות העברת אמל"ח לטובת טרור באזורי יהודה ושומרון.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים