שיתוף
תגובות
חדשות » הותר לפרסום: מסוק האפאצ'י נפגע מירי קליעים בג'נין
לראשונה מאז 2002, בוצע ירי הרתעתי מהאוויר באמצעות מסוק קרב | במהלך התקיפה ספג המסוק אש ולאחר נחיתתו מצאו הטייסים פגיעות ירי בכנף
תקיפת המסוק בג'נין | צילום: דובר צה"ל

הערב (שני) אישר דובר צה"ל כי מתחקיר המבצע בג'נין עולה כי מסוק האפאצ'י ספג פגיעות קליעים מירי מחבלים. לאחר סיום הפעילות מצאו הטייסים פגיעות קליעים בכנף. בצבא הוסיפו כי המטען שהופעל נגד רכב הפנתר הצה"לי במהלך הפעילות בג'נין הוא ככל הנראה מתוצרת מקומית.

פעילות האפאצ'י בג'נין | צילום: רשתות לפי סעיף 27א'

בצה"ל מזהים בשבועות האחרונים ירי מסיבי של מחבלים פלסטינים על כוחות צה"ל שנכנסים למבצעי מעצרים, כמו גם התגברות אירועי יידוי אבנים על כלי רכב צהליים והנחת מטענים גדולים של עשרות קילוגרמים שממתינים לכוחות או לכלי הרכב הממוגנים של צה"ל. פיצוץ המטען הבוקר מעיד על המאמץ הגדול של ארגוני הטרור לפתח מטענים ולהשתמש בהם כדי לפגוע בחופש הפעולה של צה"ל, כדי שהלוחמים יחשבו פעמיים אם כדאי להם להיכנס לשטח.

עוד מבחזית החדשות

מתחקיר ראשוני של צה"ל עולה כי בסביבות השעה 07:00 בבוקר הופעל מטען רב עוצמה נגד רכב פנתר בו נסעו לוחמים שהיו בפעילות למעצר שני מבוקשים בעיר ג'נין. בעקבות הפגיעה, כלי הרכב ניזוק באופן משמעותי ונתקע בשכונה צמודה למחנה הפליטים בג'נין. במקביל, החל ירי משמעותי מתוך מחנה הפליטים אל עבר שאר רכבי השיירה שהשבית גם אותם.

לאורך היום נפרסו באזור כוחות רבים, ובהם סיירת גבעתי, גדוד שקד ויחידת דובדבן כדי לייעל את פינוי הרכבים ולהשתלט על חילופי האש. כלי הרכב הצה"ליים שהושבתו חולצו רק לאחר מספר שעות. התושבים הפלסטינים תועדו חוגגים ומנופפים בחלקי הרכב שנפגע.

מדובר צה"ל נמסר: "לאורך כל הפעילות כלל הכוחות חתרו למגע ופעלו בנחישות לסיכול האיומים. מסוקי סער הוזנקו לחילוץ נפגעים וחילצו לוחמים מהשטח. מסוקי קרב הוזנקו לאירוע והפעילו אש לסיוע הכוחות בשטח. במהלך הפעילות ירו בנשק קל לעבר המסוקים, זוהו מספר פגיעות. במהלך הפעילות נפצעו שבעה לוחמים באורח קל ובינוני. לוחם נוסף פונה באורח קל לטיפול רפואי בבית חולים לאחר שנפצע מרסיסים, ומשפחתו עודכנה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים