שיתוף
תגובות
חדשות » הותר לפרסום: מחבל שחדר מלבנון הטמין את הפצצה בצומת מגידו
הוסר האיפול מעל הפרשה הביטחונית וכעת ניתן לפרסם כי מי שביצע את הפיגוע בצומת מגידו הוא מחבל שחדר מלבנון ופוצץ מטען חריג במאפייניו שממנו נפצע קשה שרף אל-דין
זירת הפיגוע בצומת מגידו | צילום: רשתות חברתיות לפי סעיף 27א'

הערב (רביעי) הותרו לפרסום פרטים מתוך הפרשה שהוטל עליה צו איסור פרסום. מדובר בפיגוע טרור שבוצע בידי מחבל שחדר משטח לבנון לישראל וחוסל בידי לוחמי הימ"מ והשב"כ בתום מרדף.

מעצר הנהג
כוחות הביטחון בסריקות | צילום: דובר צה"ל

כזכור, ביום שני בבוקר הופעל מטען סמוך לצומת מגידו שהוביל לפציעתו הקשה של שרף אל-דין בן ה-21 . כבר בבדיקה ראשונית, הבינו במערכת הביטחון כי המטען "חריג" במאפיינים שלו, מטען צד שלא נראה בזירה הצפונית לאחרונה או בזירה הפלסטינית בכלל.

עוד מבחזית החדשות

המחבל, תושב לבנון, פנה לנהג בצומת מגידו וביקש שיסיע אותו לצפון. הנהג תוחקר ושוחרר לאחר שנקבע כי "אין לו קשר לפיגוע". בשיתוף פעולה של צה"ל, השב"כ והמשטרה, החל מצוד ללכידת המחבל, ולאחר מרדף הוא נעצר ברכב בצומת העלייה ליישוב אדמית, באזור שלומי.

לוחמי הימ"מ והשב"כ שעצרו את המחבל, חשו בסכנה, ירו בו ונטרלו אותו. בתוך רכבו נמצאו אמצעי לחימה, חגורת נפץ ורימון. ההנחה במערכת הביטחון היא שהמחבל חצה את גדר הגבול מלבנון לישראל בליל שבת או בראשון ככל הנראה, ולאחר הפיגוע עצר רכב וביקש שיסיעו אותו צפונה.

במערכת הביטחון החלו לבחון את המעורבות של חיזבאללה באירוע. החקירה כרגע בעיצומה וכל הכיוונים נבדקים. בתקופה האחרונה תגברו בצה"ל את ההיערכות במרחב בגלל התרעות פלסטיניות ואחרות כולל האירוע הזה.

במערכת הביטחון עדיין מתחקרים איך הגיע המחבל לשטח לישראל. המחבל, שעדיין לא ברור אם הוא שייך לחיזבאללה, חוסל לאחר שהלוחמים הרגישו שהם בסכנה. בעקבות האירועים והסרטונים ברשתות, נפוצו הרבה שמועות ופייק ניוז. בצה"ל לא דיווחו אם נעצרו חשודים נוספים, אך ברור מהאירוע כי הגבול עם לבנון הוא לא "בלתי חדיר".

לאחר פרסום פרטי הפרשה הביטחונית, כתב שר הביטחון יואב גלנט: "אני מברך את כוחות הביטחון על סיכול המחבל המעורב בפיגוע המטען בצומת מגידו ביום שני. הצלחה זו היא תוצאה של פעילות נחושה, משולבת ומהירה של כוחות צה"ל, השב"כ והימ"מ".

"אנו ממשיכים במאמצים המבצעיים והמודיעיניים, בשילוב בין ארגוני, בהמשך לפיגוע המסוכן ולסיכול המוצלח, שמנע פיגועים נוספים", המשיך גלנט. "במהלך הימים האחרונים קיימתי הערכות מצב בנוגע לפיגוע בהשתתפות מפקדי צה"ל וראשי גופי הביטחון".

עוד מבחזית החדשות

"אנו ממשיכים לנקוט את כל הצעדים הנדרשים לשמירת שגרת החיים האזרחית ולמיצוי חקירת האירוע על כלל היבטיו. אני קורא לציבור לגלות אחריות ולהימנע מהפצת ידיעות כוזבות ושמועות בלתי אחראיות ברשתות החברתיות – הנוסח הקובע הוא הודעת דובר צה"ל".

על רקע המצב הביטחוני, ראש הממשלה יקצר את ביקורו בברלין. נתניהו היה אמור לטוס הערב לגרמניה, אך ישוב לארץ כבר מחר, בתום הלו"ז שתוכנן.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים