שיתוף
תגובות
חדשות » הותר לפרסום: המחבלים חוסלו לאחר שירו לעבר עמדת צה"ל | כל הפרטים
תיעוד
לראשונה אחרי 17 שנה צה"ל ביצע ירי אווירי ממל"ט לעבר רכב של מחבלים | 3 מחבלים שהיו ברכב חוסלו | במערכת הביטחון עדכנו את החיילים בעמדה על הירי הצפוי
זירת התקיפה של המל"ט אמש | צילום: רשתות לפי סעיף 27א'

3 מחבלים חוסלו הערב (רביעי) בירי מהאוויר באמצעות מל"ט מסוג זיק של צה"ל. לאחר שבמהלך הערב ביצעה חוליית מחבלים ירי במעבר ג'למה שבצפון השומרון. צה"ל פגע ברכבם של המחבלים מהאוויר.

זירת החיסול | צילום: רשתות לפי סעיף 27א'

הרכב בוער לאחר הפיצוץ | צילום: רשתות לפי סעיף 27א'

במערכת הביטחון עקבו אחרי החולייה שיצאה ממחנה הפליטים ג'נין וזיהו כי הם בדרך לבצע ירי על עמדה סמוך לג'למה. בצה"ל עדכנו לפני כן את החיילים בעמדה והם תפסו מחסה. אחרי שהמחבלים ירו לעבר העמדה המל"ט תקף וחיסל אותם. גופות המחבלים נמצאות בידי צה"ל.

עוד מבחזית החדשות

שר הביטחון יואב גלנט כתב בתגובה לאירוע "משבח את כוחות הביטחון שביצעו את החיסול הממוקד של חוליית מחבלים שירתה לעבר שטח ישראל, ושביצעה בעבר מספר פיגועי ירי". עוד הוסיף גלנט: "‏כנגד הטרור ננקוט בגישה התקפית ויוזמת, נשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותנו ונגבה מכל מחבל או משלח טרור את המחיר הכבד ביותר".

בגדוד ג'נין של הג'יהאד האיסלאמי פרסמו שהמחבלים שחוסלו באמצעות המל"ט הם סהיב אל-ע'ול בן ה-27, ממפקדי גדוד ג'נין בזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי, מוחמד עויס בן ה-28, ממנהיגי גדודי חללי אל-אקצא ואשרף א-סעדי בן ה-17, מפעילי גדוד ג'נין בזרוע הצבאית של הג'יהאד.

בכיר החמאס אסמאעיל רדואן אמר בתגובה לחיסול כי: "השימוש של האויב הישראלי בכלי טיס מהווה התפתחות מסוכנת. אנחנו קוראים להתנגדות בגדה להסלים את העימות".

גם דובר חמאס, חאזם קאסם אמר ש"השימוש של הצבא הישראלי בכטב"מים כדי להתנקש בבני עמנו הוא הסלמה מסוכנת". עוד הוסיף: "פשע החיסול בג'נין לא יעבור ללא תגובה ועונש מעמנו ומההתנגדות".

דובר צה"ל, תת אלוף דניאל הגרי עדכן, כי מדובר בפעילים של הג'יהאד האיסלאמי וחמאס, שביצעו מספר פיגועי ירי בתקופה האחרונה ואחרי שירו על המעבר הוחלט לירות עליהם באמצעות כלי טיס לא מאויש. "העברנו כעת עוד משאבים ואמצעים כמו כטב"מים ליו"ש כדי שנוכל לטפל ביעילות גבוהה יותר", אמר. "תוגברו שלושה גדודים ביומיים האחרונים כשהמשימה העיקרית היא הגנה. החוליה תכננה פיגועים נוספים".

יחידה 5252, שביצעה את החיסול האווירי של חוליית המחבלים, היא חלק ממערך הכטמ"ם, ושייכת לחיל התותחנים. תפקידה של היחידה לסייע לכוחות היבשה מהאוויר. חיילי היחידה וקציניה מגיעים לאחר מסלול בחיל התותחנים

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים