שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » הותר לפרסום: המוסד מאשר כי "איש הארגון נהרג באיטליה"
הארגון הודיע כי הוא "כואב את האובדן", והדגיש כי ההרוג "הקדיש את חייו למען ביטחון מדינת ישראל במשך עשרות שנים" | המוסד: המשיך לעבוד גם לאחר שפרש
זירת ההתהפכות | צילום: תקשורת איטלקית

המוסד אישר היום (רביעי) לראשונה כי איש הארגון נהרג באסון השייט באגם מאג'ורה באיטליה, והוסיף כי "בשל שירותו בארגון לא ניתן להרחיב אודותיו". עם זאת, צוין בהודעה כי "המוסד איבד חבר יקר, עובד מסור ומקצועי שהקדיש את חייו לביטחון מדינת ישראל במשך עשרות שנים, גם לאחר פרישתו".

עוד נמסר כי "המוסד כואב את האובדן ומשתתף בצער המשפחה, אותה ימשיך ללוות ולחבק". גופתו הוחזרה הלילה לישראל ונחתה בארץ. בינתיים, היום העלתה רשת לה רפובליקה תיעוד ראשון של הסערה שהובילה לאסון, שבו נספו גם שני סוכני מודיעין איטלקים ואזרחית רוסית, אשתו של רב החובל של הסירה.

עוד מבחזית החדשות

לפי הדיווח בלה רפובליקה, מדובר בצירוף של 2,700 תמונות, שצולמו בפער של שלוש שניות זו מזו על ידי צלם חובב בשם לורנצו אלברגנטי, שסיפר: "הייתי בטיילת מול המקום שבו אירע האסון. עמדה להיות הרעה במזג האוויר, אז הצבתי את המצלמה על החצובה והתחלתי להקליט. במשך שעה וחצי, מ-17:55 עד 19:25. רק אחר כך הבנתי שבתוך הסערה הזו שצילמתי התרחש אסון הטביעה".

בעיתון האיטלקי "קוריירה דלה סרה", הובאו היום לראשונה קטעים מעדותו של בעל הסירה ששרד, קלאודיו קרימאנטי. אשתו של קרימאנטי טבעה למוות יחד עם איש המוסד ושני סוכני הביון האיטלקים. קרימאנטי (60) נחקר בחשד להריגה. על הסירה שהשיט היו יכולים לעלות 15 איש אבל עלו עליה 23 נוסעים. גם מסמך רישיון הספנות שלו טרם אותר. קרימאנטי השיט את הסירה, כשהחלו משבי רוח עזים בעוצמה המתקרבת ל-100 קמ"ש.

לחוקרים מסר קרימאנטי את גרסתו לאסון, שאירע בשעה 19:20, במרחק 100 מטר מחוף אגם מאג'ורה. הוא חזר שוב ושוב על כך שלא נמסרה התרעה על סופות ועל השינוי הפתאומי במזג האוויר. לדבריו, "כשהשמיים הפכו שחורים, אנה כרעה והתחילה להתפלל". היא לא ידעה לשחות. "זו הייתה אפוקליפסה ב-30 שניות. הסירה התהפכה וכולנו נפלנו למים"

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים