שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » הותר לפרסום: המוסד לכד את ראש החוליה שתכננה את הפיגוע בקפריסין על אדמת איראן
המוסד אישר כי סיכל ניסיון לחסל ישראלים בטורקיה וחשף הודאה מצולמת של האיש שנשלח על ידי משמרות המהפכה ונחקר באיראן |"תכננתי לחסל אותו ולברוח"
ראש החוליה שתכננה את הפיגוע בקפריסין

המוסד חשף הערב (חמישי) תיעוד נדיר של החקירה של ראש החולייה האיראנית, שנעצרה בניסיון לבצע פיגוע נגד ישראלים בקפריסין. המחבל, יוסף שהבאזי עבאסעלילו, מתאר בחקירתו כיצד הוא ואנשיו עקבו אחר איש עסקים ישראלי, הצטיידו בנשק וצילמו את ביתו. שיתוף הפעולה של המוסד וכוחות הביון של קפריסין הוביל לסיכול הפיגוע ברגע האחרון.

במבצע סיכול מיוחד על אדמת איראן, הצליח המוסד ללכוד את עבאסעלילו. בחקירתו הודה עבאסעלילו ופירט על חוליית הפיגוע בקפריסין ובזכות זה נחשפה החוליה ונעצרה. על פי הודאתו עבאסעלילו קיבל הנחיות מפורטות ונשק מבכירים במשמרות המהפכה באיראן. הוא הודה בחקירה במעורבותו בניסיון הפיגוע ותיאר כיצד ניסה להוציא אותו לפועל.

עוד מבחזית החדשות

בישראל אומרים כי החשיפה באה על רקע שורת מעצרים שהתבצעו בשבוע שעבר בקפריסין, שבמסגרתם נחשפה הפעילות האיראנית על אדמתה במאמץ מתמשך להוציא לפועל פיגועים ולהתנקש בחיי ישראלים ויהודים ברחבי העולם. גורם בכיר במוסד הבהיר: "נגיע לכל גורם שמקדם טרור נגד יהודים וישראלים בכל העולם, כולל על אדמת איראן". במערכת הביטחון הדגישו כי "המוסד ימשיך לפעול בנחישות כדי למנוע פגיעה ביהודים וישראלים בעולם".

השבוע דווח בתקשורת בקפריסין כי פיגוע איראני כנגד יעדים ישראלים בלימסול סוכל במסגרת מבצע משותף מוצלח של שירות המודיעין של קפריסין והמוסד. כעת נחשף כי המוסד בשיתוף פעולה עם ארגון המודיעין של קפריסין וארגוני מודיעין נוספים, עקבו מקרוב אחרי פעילותו של המתנקש ומפעיליו באיראן, והצליחו לסכל פגיעה באיש עסקים ישראלי בקפריסין.

בהודעת המוסד עם הפרסום בקפריסין נכתב כי "מדינת ישראל פועלת במגוון רחב של שיטות בכל מקום על מנת להגן על יהודים וישראלים ותמשיך לפעול כדי לגדוע את הטרור האיראני בכל מקום בו הוא ירים את ראשו, כולל על אדמת איראן, מפיצת הטרור הראשית בעולם".

עוד מבחזית החדשות

עוד מתברר מחומר החקירה, כי מאחורי תכנית ההתנקשות עומד האגף למודיעין חוץ בארגון המודיעין של משמרות המהפכה המכונה "אגף 800". מפעילו הישיר של המתנקש הוא גורם בכיר, ותיק ומוכר בארגון בשם חסן שושתרי זאדה, האחראי על "מבצעים מיוחדים", המהווה שם קוד לפיגועים בחו"ל. שושתרי זאדה פעל בכפיפות ישירה לבכיר בארגון בשם ג'ואד סראא'י, ושניהם כפופים לראש האגף רצ'א סראג'.

בזמן שהותו בקפריסין, יצר המחבל קשר עם סייענים איראנים, פקיסטנים ומקומיים, ואלה סייעו לו בין השאר בהשגת נשק ואמצעי תקשורת, ובהסעתו לאזור בו התגורר היעד. המתנקש תכנן לעקוב אחרי היעד כשהוא יוצא מביתו ולחסל אותו במקום מבודד בלילה. בהוראת מפעילו האיראני, הוא הגיע מספר פעמים מחוץ לביתו של איש העסקים, צילם ואסף מודיעין על אמצעי האבטחה בבית.

עם חשיפתו של המתנקש על ידי ארגוני הביטחון המקומיים, הורה לו שושתרי זאדה להיפטר מהנשק באופן מיידי. המתנקש החביא את האקדח בנקודה מרוחקת בלימסול, בתוך בור, עטוף בבד. לאחר מכן, נמלט לאיראן.

בשנתיים האחרונות סיכל המוסד עשרות ניסיונות פיגועים נגד ישראלים בחו"ל: בקפריסין בספטמבר 2021, בטורקיה ביוני אשתקד, בגיאורגיה בנובמבר אשתקד וביוון בפברואר. פיגועים נוספים סוכלו באופן חשאי ולא פורסמו, זאת לצד ניסיונות פיגוע נוספים נגד אמריקנים, אירופאים ומתנגדי המשטר האיראני בארה"ב ובאירופה. בעקבות הכישלונות, הודח מתפקידו לפני כשנה ראש ארגון המודיעין של משמרות המהפכה חסין טאא'ב ומחמד כאט'מי מונה במקומו.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים