שיתוף
תגובות
חדשות » הותר לפרסום: ארב על טרקטורון לאימון גבעתי, גנב מקלע ונמלט
הרוכב הצליח לפרוץ לאימון של לוחמי גבעתי בנגב לאחר שככל הנראה ארב להם במקום וניצל רגע בו לא היו דרוכים | "עליית מדרגה בתופעת גניבת התחמושת"
הרוכב הצליח לפרוץ לאימון של גבעתי, בנגב | צילום: דובר צה"ל

רוכב טרקטורון התפרץ בשבוע שעבר לאימון של חטיבת גבעתי שנערך בשטח פתוח סמוך להר קורן בנגב, גנב מקלע מהלוחמים והצליח להימלט מהמקום. לפי הערכות גורמים בצה"ל, החשוד תצפת זמן רב על האימון וניצל רגע בו החיילים לא היו דרוכים. בשלב זה, לא ברור האם על הטרקטורון היה חשוד אחד או שני חשודים. המשטרה הצבאית חוקרת את האירוע.

גורמים צבאיים טוענים כי האירוע מסמן עליית מדרגה בתופעה גוברת והולכת של גניבת כלי נשק ותחמושת מבסיסי צה"ל: "גניבת תחמושת ואיסוף כדורים משטחי אימונים הוא דבר שבשגרה. גניבת נשקים? הפכה להיות תופעה מסוכנת, שנמשכת לאחר האירוע בבסיס שבטה".

עוד מבחזית החדשות

האירוע המדובר בשבטה אירע בספטמבר. במהלך האירוע נגנבו שלושה רובים משטחי אש של הבסיס שבנגב. מתחקיר האירוע עלה כי הלוחמים שהו במקום במסגרת אימון מפקדים. באחת הפעולות נותרו הנשקים בשטח ללא השגחה, ונגנבו. הלוחמים החלו בסריקות וחוקרי מצ"ח הוקפצו לשטח. הדיווח על המקרה הועבר לשב"כ ובסיום תחקיר פיקודי הוחלט על הדחת מפקד המחלקה ועל הדחתם של הלוחמים מקורס הפיקוד. מפקד הפלוגה ננזף.

רק בתחילת החודש, נגנבו עשרות אלפי כדורי M16 בשעות הלילה מבסיס צאלים, גם הוא בדרום הארץ. "התקבל דיווח הבוקר על גניבת תחמושת מבונקר צבאי בבסיס צה"ל בדרום הארץ", נמסר מדובר צה"ל. "נפתחה חקירה משותפת של משטרת ישראל והמשטרה הצבאית".

גורם צבאי, סיפר כי מספר חשודים נכנסו לתוך הבסיס, הגיעו לאחד הבונקרים המאחסן תחמושת מסוגים שונים, וגנבו עשרות אלפי כדורי 5.56 מ"מ. לדברי הגורם הצבאי: "לאחרונה נרשמה ירידה בהיקף הפריצות למרכז לאימוני יבשה שחלקו לא מגודר וחלקו כולל אימונים בשטחי האש. זה נובע ממספר פעולות שצה"ל ביצע כדי לעבות את ההגנה ועדיין פרצו וגנבו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים