שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » הותר לפרסום: אזרחית ישראלית נחטפה על ידי מיליציה של חיזבאללה בעירק
פרשיה חמורה
אליזבת צורקוב, בעלת אזרחות ישראלית ורוסית, נעדרת מזה מספר חודשים בעיראק וככל הידוע היא מוחזקת על ידי המליציה השיעית "כתאאב" של חיזבאללה
התמונות האחרונות שצורקוב פרסמה מעיראק, בחשבון האינסטגרם שלה

אליזבת צורקוב, בעלת אזרחות ישראלית ורוסית, נעדרת מזה מספר חודשים בעיראק ומוחזקת ככל הנראה על ידי המליציה השיעית "כתאאב" של חיזבאללה. ממשרד החוץ נמסר כי צורקוב עודנה בחיים, וכי "בישראל רואים בעיראק כמי שאחראית לגורלה ולשלומה".

צורקוב הינה אשת אקדמיה שהגיעה לעיראק, באמצעות דרכונה הרוסי, ומיוזמתה האישית לטובת עבודת דוקטורט ומחקר אקדמי מטעם אוניברסיטת פרינסטון שבארה"ב. האירוע מטופל על ידי הגורמים הרלוונטיים במדינת ישראל, תוך דאגה לביטחונה ושלומה.

עוד מבחזית החדשות

בפברואר 2021 כתבה צורקוב בחשבון הטוויטר שלה כי היא מתנגדת באופן אידיאולוגי לעסקאות שבויים ואף ציינה כיצד הייתה רוצה שמדינת ישראל תנהג במידה והיא תיחטף. "אני באופן כללי נגד עסקאות שבויים (גם אם אני אסתבך בביקור הבא בסוריה/עיראק)"

עוד הוסיפה צורקוב כי "בתור אחת מהישראליות הבודדות שביקרה בסוריה (עם דרכון שני), אני יכולה להעיד שיש חשד תמידי שישראלים הם סוכני מוסד (למעט אנשים שמכירים אותי אישית). אני לא נכנסתי לאזורים בשליטת המשטר בשל הסכנה שנשקפת לחיי זרים, ובוודאי ישראלים, שייכנסו לאזורים אלו".

אמה, אחותה הקטנה של אליזבט צורקוב סיפרה ל-ynet כי ידעה על כך שאחותה בבגדד. "היא ערכה שם ראיונות עם אנשים פשוטים", אמרה. "במרץ אבד לנו הקשר איתה".

"ניסינו להבין מה קורה", הוסיפה אמה. "אני יודעת שהיא שם כי היא אקדמאית, יצא לנו לדבר הרבה על המחקר שלה ואיך היא תכתוב את הדוקטורט שלה. ידעתי שהיא עושה שם את עבודת השטח. הפואנטה הייתה לחקור תנועות פוליטיות דרך אנשים רגילים ברחוב, היא ניהלה ראיונות עם אנשים כדי להבין איך הם רואים את העולם, על זה הדוקטורט".

"דאגנו", הדגישה אמה, "אבל היה לה חשוב לחקור ולהבין איך האנשים הפשוטים מבינים את המציאות הפוליטית שלהם. אי אפשר לעשות את זה בזום. זה לא משהו שעושים לאחר יד, והיא הרגישה שאין דרך אחרת לעשות את המחקר. דיברתי איתה כמה פעמים על דרכים אחרות שאפשר לעשות את זה כדי להקטין את הסיכון שלה, אבל היא החליטה שזו הדרך שלה".

"היא הייתה בבגדד כמה שבועות עד שאבד איתה הקשר", הוסיפה האחות. "יצרתי קשר עם כל מי שהיה נראה לי שיכול לעזור, אבל בינתיים רוב מה שאנחנו יודעים מגיע מהתקשורת. הכי חשוב שאמרו לנו שיודעים שהיא בחיים ושהיא מוחזקת אצל מיליציה שיעית. זה מדאיג מאוד ומלחיץ מאוד, אבל אני מקווה שנראה אותה בקרוב ושהיא תשוב בשלום הביתה".

"היא ממש לא בן אדם רעב פרסום, קשה לדמיין מה היא חושבת", הוסיפה אמה. "זה לא היה לחינם, הכול מגובה. היא ראיינה אנשים עם מחברת ביד ואז מעלה הכל, אולי יש לה איזה ריאיון או שניים שהיא לא הספיקה להעלות בגלל החטיפה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים