שיתוף
תגובות
חדשות » הוריקן "איאן": ביידן, "חשש ממספר מתים משמעותי"
אסון טבע
בפלורידה יותר מ-2.5 מיליון בני אדם נותקו מהחשמל וערים רבות מוצפות | לפחות 17 בני אדם נהרגו עד כה כתוצאה מהסופה, ויש חשש שמספר המתים ימשיך לעלות
הוריקן "איאן" מכה בפלורידה

הוריקן "איאן" ממשיך לגרום נזקים אדירים במדינות שונות ברחבי ארה"ב, כאשר הדיווחים מוסרים שעיירות שלמות נמחקו. גם הלילה (שישי) נותרו יותר 2.5 מיליון בני אדם מנותקים מחשמל בפלורידה. הנשיא ביידן שלח סיוע פדרלי לפלורידה ועדכן לגבי לשיעור הקורבנות "המצב עדיין לא ברור, אבל אנחנו מקבלים דיווחים ראשוניים שמעלים חשש למספר מתים משמעותי. יכול להיות שזה ההוריקן הקטלני ביותר בהיסטוריה של פלורידה". עד כה נהרגו בסופה כ-17 בני אדם  אך מניין הנספים צפוי לעלות. 

על פי דיווחים במחוז לי בפלורידה פונו יותר מ-1,000 מטופלים מבית החולים המקומי בשל מחסור באספקת מים. לאחר היחלשות מסוימת של הסופה, הסופה חזרה להתחזק ועלתה לרמת הוריקן בדרגה 1 לקראת פגיעה בקרולינה הדרומית ובג'ורג'יה בשעות הקרובות. והתושבים מתכוננים בחרדה להצפות החמורות שנוצרות כתוצאה מהסופה. 

בדרום קרוליינה  הוכרז על מצב חירום, ומושל המדינה, הנרי מקמאסטר צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי "סוכנויות המדינה עובדות יחד ומתכוננות להשפעה הפוטנציאלית של הוריקן איאן. כל דרום קרולינאי צריך לעשות את אותו הדבר, לנצל את הזמן כדי להכין תוכנית לכול מצב",.

ג'ו ביידן, נשיא ארה"ב הצהיר כי מדובר באסון ובכך העניק למדינות הנפגעות סיוע פדרלי לשיקום ההריסות. עדיין לא נמסר באופן רשמי מספר הנפגעים מהסופה, אך משמר הגבול האמריקני דיווח על כ-20 קובנים נעדרים לאחר שסירתם טבעה אתמול מול חופי פלורידה.

כרמין מרסנו, השריף של מחוז לי, שנפגע קשות מההוריקן מסר "מספר מקרי המוות כתוצאה מההוריקן עשוי להגיע למאות" בתחנת המשטרה התקבלו אלפי שיחות חירום היו זקוקים לחילוץ. על פי הדיווחים חלק מהכבישים בלתי עבירים והגשרים נפגעו. זה ריסק אותנו, שיתף השריף. "אנחנו עדיין לא יכולים להגיע לרבים מהאנשים שזקוקים לנו".

הוריקן "איאן" הגיע שלשום לחופי פלורידה וגרם נזקים רבים. אמש הוא נחלש לסופה טרופית אך היום הוא שב והתחזק לרמת הוריקן. בנוסף למספר הקורבנות, הנזקים האדירים כתוצאה מההוריקן נאמדים לפחות במאות מיליוני דולרים. ההערכה היא כי ייקחו חודשים ארוכים לשקם את ההריסות.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים