שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » הוריאנט החדש מדבק פי 1.5 יותר מהאומיקרון
פרופ' סגל
באשר לנתונים על כך שהווריאנט החדש BA.2 מדבק פי 1.5 יותר מהאומיקרון, אך הוא לא גורם לתחלואה קשה יותר. בדנמרק למשל, ה-BA.2 הוא נפוץ אך הממשלה הסירה הגבלוץ
מחלקת קורונה | צילום: StreetonCamara, שאטרסטוק

קבינט הקורונה יתכנס היום (ג') לראשונה מזה שלושה שבועות, וידון במצב התפשטות הקורונה בישראל. פרופ' סגל צפוי להציג בדיון נתונים על כך שהווריאנט החדש, BA.2, מדבק פי 1.5 יותר מהאומיקרון, אבל לא גורם לתחלואה קשה יותר.

סגל צפוי לומר גם שהוא מעריך שאפשר לבטל את התו הירוק, אבל ידגיש שיש לשמור על האוכולוסייה המבוגרת והאוכלוסייה בסיכון. הוא צפוי גם להציג נתונים על כך שהסגר הכולל שננקט בהולנד לא סייע בהורדת התחלואה. האומיקרון התפשט בהולנד למרות הצעד המחמיר.

סגל יראה נתונים על כך ששיא הגל היה ב-25 בינואר. במשרד הבריאות נרשמו עד כה 1.6 מיליון מאומתים אבל ההערכה של סגל היא שכבר יש מעל 3 מיליון נדבקים. בימים הקרובים הצפי הוא להתייצבות החולים קשה בבתי החולים, לא לפני שתהיה עלייה בתחלואה הקשה – ולכך, יסביר סגל לשרים, יש להיערך. הוא יסביר שכבר כעת רואים מגמת ירידה במאומתים, ושזה יתורגם לירידה בחולים קשה בהמשך.

עוד צפוי להסביר סגל שאומנם נשברו שיאי אשפוזים במדינות שונות בעולם, אבל לא נשברו שיאי טיפול נמרץ בשל תחלואת קורונה. באשר לנתונים על כך שהווריאנט החדש BA.2 מדבק פי 1.5 יותר מהאומיקרון, סגל יראה שהוא לא גורם לתחלואה קשה יותר. בדנמרק למשל, ה-BA.2 הוא הכי נפוץ אבל הממשלה החליטה למרות זאת להסיר את הגבלות הקורונה היום.

מוקדם יותר היום עדכן משרד הבריאות כי 67,580 מאומתים חדשים אובחנו אתמול. 26.37% מתוך כ-250 אלף בדיקות יצאו חיוביות. לפי נתוני המשרד, 231 חולים קשה נוספו אתמול ומספרם עומד כעת על 1,084. מתוכם 247 מונשמים, 306 במצב קריטי ו-19 מחוברים למכונת האקמו.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים