שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » הוול סטריט ז'ורנל בביקורת חסרת תקדים: "מה יש לביידן נגד ישראל?
"ידידתנו הגדולה"
במאמר המערכת שלו בסוף השבוע כותבים עורי המאמר כי יחסו של ביידן לישראל גרוע מהיחס לאיראן | "ניכר שהממשל מצדד במפלגות האופוזיציה בישראל"
נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן | צילום: shutterstock

ה"וול סטריט ז'ורנל" הקדיש את מאמר המערכת שלו בסוף השבוע (שישי) לתגובה על הביקורת שהטיח השבוע נשאי ארה"ב ג'ו ביידן, בממשלת ישראל ובעומד בראשה, תחת הכותרת "מה יש לביידן נגד ישראל?".

"מדוע הנשיא ביידן יוצא מגדרו כדי לבקר ולנסות להנחית פקודות על ממשלת ישראל? לפחות מבחינה רטורית, הנשיא והממשל שלו מתייחסים לראש הממשלה בנימין נתניהו ולקואליציית השלטון שלו גרוע יותר מאשר לשלטון האסאלמי באיראן"

עוד מבחזית החדשות

"מר ביידן סירב שוב השבוע באופן פומבי בחינם להזמין את מר נתניהו לבית הלבן ותירץ זאת בשותפיו הקואליציוניים של ראש הממשלה. טום ניידס, השגריר היוצא של מר ביידן בישראל, אמר שארה"ב חייבת להתערב כדי למנוע מישראל "לרדת מהפסים". כאשר מר נתניהו היה הכי פגיע, בסוף מרץ, מר ביידן קבע לגבי הרפורמה המשפטית, נושא פנים ישראלי, כי "ישראל לא תוכל להמשיך בדרך הזו". נתניהו כבר ערך שינוי מסלול ומיתן את הרפורמות וצריך לזכור שזו פרשה ישראלית פנימית שלנשיא האמריקאי אין שום לגיטימציה להתערב בה. במקום זאת נשלח השגריר ניידס להורות בפומבי לנתניהו "ללחוץ על הבלמים" של הרפורמה".

כותבי המאמר מציינים כי "ניכר שהממשל מצדד במפלגות האופוזיציה בישראל וזו לא דרך להתייחס לבעל ברית דמוקרטי במיוחד לאור העובדה שהמפלגה שאותה מייצג ראש ממשלת ישראל נמצאת בשלטון לאורך מרבית 25 השנים האחרונות".

"הישראלים הם אלה שצריכים להתווכח על השאלה האם הרפורמות המוצעות ירסנו את הסמכויות החריגות של בית המשפט העליון שלהם או ישנו את האיזון באופן אחר. הם לא זקוקים לפרשנות של מר ביידן.

עוד מבחזית החדשות

"המדיניות של הנשיא מול ישראל לא טובה. הסיוע של ארה"ב לגופים בינלאומיים אנטי-ישראלים התחדש, "הגדה המערבית" ומזרח ירושלים מוזכרים כל הזמן כ"כיבוש" אבל לא ברור איך ההתנהלות הזו מקדמת את השלום. בזמן שמר ביידן מערער את ממשלת נתניהו, חמאס ושאר שלוחות איראן צוברות כוח ופותחות חזית נוספת עם ישראל ביהודה ושומרון".

"המאכזב ביותר הוא כישלון ממשל ביידן בהארכת הסכמי אברהם. גם בנושא האיראני הנשיא הבטיח הסכם חזק יותר והממשל שלו בינתיים מתבוסס בשיח על הסכם לא כתוב שיאפשר לאיראן לשחרר עשרות מיליארדי דולרים ולהגיע לפריצה בתחום הגרעיני. זוהי נסיגה מבהילה אפילו מעמדתו של ברק אובמה", מסכמים כותבי המאמר.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. כיתת יורים לחיסול אדולף ביבי ושותפיו הנגלים והנסתרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים