שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » הוול סטריט ז'ורנל: איראן סייעה לחמאס בתכנון מתקפת הפתע ונתנה את האישור הסופי
לטענת העיתון בכירים בחמאס ובחיזבאללה טוענים שמשמרות המהפכה של איראן סייעו לתכנן את מתקפת הפתע ו"נתנו "אור ירוק" למתקפה"
נשיא איראן, איברהים ראיסי | צילום: Armin2210

הוול סטריט ג'ורנל דיווח הערב (ראשון) כי גורמים ביטחוניים באיראן עזרו לחמאס לתכנן את מתקפת הפתע נגד ישראל ונתנו "אור ירוק" למתקפה במהלך סדרת פגישות שנערכו בביירות, האחרונה שבהן ביום שני. כך טוענים בכירים בחמאס ובארגון חיזבאללה, שנתמך על-ידי האיראנים.

בכירים בחמאס ובארגון חיזבאללה טוענים, כי קצינים במשמרות המהפכה של איראן שיתפו איתם פעולה מאז חודש אוגוסט כדי לתכנן את המתקפה המשולבת נגד ישראל – מהאוויר, מהים ומהיבשה. בשבועות האחרונים הם גיבשו את פרטי המתקפה בפגישות בלבנון, בהן נכחו מלבד אנשי חמאס גם אנשי חיזבאללה וחברים בשתי מיליציות פרו איראניות.

עוד מבחזית החדשות

עוד דווח ב"וול סטריט ג'ורנל" כי בסופה של הפגישה האחרונה בין כל הגורמים בביירות הגיעו האיראנים למסקנה שתכנון המתקפה הושלם ונתנו לחמאס אישור סופי לצאת לדרך.

לעומת זאת, גורמים רשמיים בארה"ב אמרו "אין לנו שום מידע על שיתוף פעולה שהיה הפעם". בראיון לרשת CNN אמר מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן: "אין ראיות שאיראן הנחתה לבצע את המתקפה הזו או עומדת מאחוריה, אבל בהחלט יש מערכת יחסים ארוכה בינה לבין חמאס".

שיא איראן איברהים ראיסי הגדיר היום את מתקפת הפתע של חמאס כ"ניצחון". בשיחה עם מנהיג חמאס איסמעיל הנייה אמר לו ראיסי: "שימחת את האומה האיסלאמית עם היוזמה הזו". בשיחה הביע ראיסי את הערכתו למה שכינה "הגבורה בשדה הקרב" של אנשי הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, ובנוסף הדגיש את תמיכת איראן ב"התנגדות" ובעם הפלסטיני.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. ישנו ישראל מתעוררת יום הדין יבוא לעזה לחמאס ובהמשך לכול ערבי דיפגי בישראל עם הנצח ינצח אין ספק,לערבים מותר ללנפסיד תמיד לנו הפסד אחד השואה תהיה משחק ילדים לעומת מה שהחלאות הערבים ישחטו בנו אוהבים דם חם מבעבע זה הערבים עם הנצח ינצח

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים