שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » הוול סטריט ג'ורנל תוקף את בג"ץ: פסילת דרעי היא "עריפת ראשה של הממשלה"
במאמר מערכת שפורסם בעיתון הוא מגבה את המהפכה המשפטית בישראל: "לבית המשפט העליון הישראלי יש יותר כוח מלמקבילו בארצות הברית"
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר המשפטים יריב לוין | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

במאמר מערכת שפרסם אתמול (שישי) הוול סטריט ג'ורנל, הוא נותן רוח גבית לרפורמה במערכת המשפט שמובילים שר המשפטים יריב לוין וראש הממשלה בנימין נתניהו. לדעת כותב המאמר "לבית המשפט העליון הישראלי יש יותר כוח מלמקבילו בארצות הברית, רק שהוא גם חסר בלמים דמוקרטיים", נכתב "בכל פעם שממשלת ימין מנצחת בבחירות בימים אלה, התקשורת העולמית טוענת שהיא מהווה "איום על הדמוקרטיה", הממשלה החדשה של נתניהו זוכה ליחס הזה כעת".

יש לציין, כי העיתון האמריקאי נחשב לאחד המשפיעים והבולטים בעולם, ומאמר המערכת שלו מנתח מדוע פעולותיו של בית המשפט העליון מספקות את ההצדקות הטובות ביותר לקידום רפורמה בעניינו. "הוא אינו כפוף לחוקה, פטור לחלוטין מתנאים של זכות עמידה ושפיטות, ופוסל חוקים בהם הוא רואה כ"לא סבירים" מה שמכסה בערך את הכל" טענו במאמר והוסיפו כי: "לבית המשפט הישראלי יש אפילו וטו על מינוי שופטים חדשים בניגוד למצב בארצות הברית שם הסמכות למינוי שופטים נתונה בידי הנשיא והסנאט".

עוד מבחזית החדשות

לגבי פסילת מינויו של דרעי לשר על ידי בג"ץ, כתבו בעיתון כי מדובר בחריגה מהסמכויות המוקנות לבג"ץ והסבירו כי מדובר ב"עריפת ראשה של הממשלה שסימנה את הרפורמה במערכת המשפט כפרויקט דגל". על פי כותב המאמר, נימוקי השופטים לפסילת דרעי לשר כי הוא "אינו סביר באופן קיצוני" סותר את החלטתם של מצביעי ש"ס שרואים במינויו כ"סביר". "בית המשפט מתערב בכוחו של העם לבחור את מנהיגיו".

לסיכום טוען המאמר כי: "זה לא אנטי דמוקרטי לחשוב שבית המשפט הישראלי זקוק לרפורמה ובדיקת כוחו", "הדמוקרטיה הישראלית הוכיחה את עצמה כחזקה, לעיתים קרובות גם בנסיבות קשות במיוחד".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. בתקשורת הישראלית שנשלט על ידי השמאל לא תמצא מי שיעז לכתוב הדברים הפשוטים הנראה לעין כל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים