שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » הודעה חריגה של שר הביטחון: חייל צה"ל יסייעו בתגבור המשטרה במרכז
גורם מדיני בכיר אמר כי יש התרעות בלתי פוסקות | הסגר הכללי על יהודה ושומרון ימשך | ההחלטה התקבלה לאחר הערכת מצב מיוחדת
שר הביטחון יואב גלנט | צילום: David Cohen 156

בעקבות ההסלמה הביטחונית, הורה הערב (מוצ"ש) שר הביטחון יואב גלנט לתגבר את כוחות המשטרה במרכז הארץ בעזרת חיילי צה"ל. בנוסף הוחלט, לקראת עשרת הימים האחרונים של הרמדאן שלא לאפשר כניסת מתפללים מוסלמים מיהודה ושומרון למסגד אל-אקצא.

גורם מדיני בכיר הבהיר כי יש התרעות בלתי פוסקות בגזרות שונות. לדברי אותו גורם הפילוג ואיומי הסרבנות עודדו את הצד השני לחשוב שיש לו הזדמנות לפעול נגד ישראל מוחלשת. נצטרך להעמיד אותו על טעותו.

עוד מבחזית החדשות

החלטתו של שר הביטחון גלנט לתגבר את כוחות המשטרה, הגיעה בתום הערכת מצב ביטחונית שנערכה הערב בעקבות הפיגועים הקשים שאירעו אתמול. בנוסף, החליט גלנט להאריך את הסגר הכללי על יהודה ושומרון וסגירת המעברים ברצועת עזה עד למוצאי חג שביעי של פסח, יום רביעי בלילה. המשך הטלת הסגר כולל גם ביטול מידי של הצעדים האזרחיים שאושרו לרגל חודש הרמאדן ומניעת כניסת פועלים לישראל.

בינתיים, ממשיכה ישראל לרכז מאמץ בגיוס כוחות נוספים. ביממה האחרונה הסיט צה"ל עוד גדוד לכביש 90, כביש הבקעה. זאת, כדי להחזיר את תחושת הביטחון. נוסף על כך, פלוגות מילואים של מג"ב אמורות להתגייס מחר ולסייע באבטחה בירושלים.

מוקדם יותר פורסם כי המחבל מהפיגוע בטיילת בתל אביב, בן 45 מכפר קאסם, עבד כמנקה בחטיבת הביניים שז"ר בקריית אונו, ככל הנראה דרך חברת קבלן.

במקביל, נמשך המצוד אחר המחבלים שביצעו את הפיגוע אתמול בצהריים בבקעה, שבו נרצחו שתי אחיות ואימן נפצעה באורח אנוש. בכל הפיגועים האחרונים תפיסת המחבלים ארכה זמן, שכן מדובר בתשתיות טרור, רובן מקומיות, לפעמים מוכוונות על ידי חמאס או איראן, שפועלות בתוך תא שטח שהן מכירות היטב, וגם נעזרות בסייענים מהשטח.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים