שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » הודו: מחבלים נעצרו עם תמונות בית חב"ד במומבאי
השניים נעצרו במהרשטרה כשברשותם חומרי נפץ, | המשטרה תגברה את האבטחה סביב בית חב"ד שמאובטח 24/7 מאז הפיגוע ב-2008
עדות אילמת לפיגוע בבית חב"ד במומבאי | צילום: חב"ד אינפו

משטרת מומבאי הגבירה את האבטחה סביב בית חב"ד בעיר, לאחר שתמונות של המרכז הקהילתי היהודי נתפסו אצל חשודים בטרור, שנעצרו עם חומרי נפץ. על פי החשד של המשטרה המקומית, החשודים שנעצרו ערכו מעקבים אחר המרכז בשכונת קולבה.

כזכור, בית חב"ד במומבאי חווה פיגוע טרור מזעזע ב-26 בנובמבר 2008, ונרצחו בו שישה בני אדם. מחבלים שהשתלטו על בית חב"ד החזיקו את השוהים בו כערובה. צבא הודו השתלט על הבית והמחבלים חוסלו. כאשר נכנסו לבית התגלתה טרגדיה נוראה בני הזוג הרב גבריאל ורבקה הולצברג, מנהלי בית חב"ד נרצחו, כאשר במהלך המצור על הבית הצליחה להימלט ממנו העוזרת סנדרה סמואל עם בנם של משפחת הולצברג, מוישי בן השנתיים.

עוד מבחזית החדשות

בנוסף לזוג הולצברג נהרגו עוד שלושה ישראלים. בן ציון קרומן והרב אריה לייבוש טייטלבאום שהיו משגיחי כשרות, יוכבד אורפז שבאה לבקר את משפחתה שטיילה בהודו, ונורמה רבינוביץ', יהודיה-מקסיקנית שתכננה לעלות לישראל. מאז הפיגוע מוצבת במקום אבטחה של משטרת הודו, 24 שעות ביממה.

על פי דיווחים בתקשורת ההודית, היחידה המשטרתית למלחמה בטרור במהרשטרה עצרה את החשודים, מוחמד אימראן מוהד יונוס חאן ומוהד יונוס מוהד יאקוב סאקי, לפני מספר ימים. לפי החשד, השניים תכננו פיגוע טרור בראג'סטאן.

עוד מבחזית החדשות

בהמשך התברר כי השניים שמרו שתי תמונות של בית חב"ד בגוגל. היחידה ללוחמה בטרור הודיעה על כך לגורמי משטרת מומבאי, ובעקבות זאת תוגברה האבטחה המשטרתית סביב בית חב"ד. כמו כן, נערך תרגיל אבטחה באזור.

שליח חב"ד במומבאי, הרב ישראל קוזלובסקי, מסר כי "אכן תגברו את האבטחה בימים האחרונים. אנחנו לא מכירים פרטים בהקשר של מה מצאו או לא. בסך הכול, בכל השנה אנחנו בערנות גדולה לגבי אבטחה. מדי פעם הם מורידים ומעלים את האבטחה המקומית לפי ההתרעות שיש להם, אבל אני לא יודע יותר מדי פרטים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים