שיתוף
תגובות
חדשות » ההסלמה בשטחים: כוחות צה"ל חיסלו את אחיו של המחבל מהפיגוע בדיזנגוף
שובר גלים
כוחות הביטחון פשטו על בית אחיו של ראאד חאזם, שביצע את פיגוע הירי בדיזנגוף בתל אביב בחודש אפריל. יחד עם עבד חאזם נהרג גם שותפו לתכנון וביצוע מספר פיגועי ירי
הבית של עבד חאזם לאחר כיתור צה״ל

דובר צה"ל מדווח הבוקר (רביעי) כי כוחות צה"ל ומשמר הגבול נכנסו הבוקר למחנה הפליטים בג'נין וכיתרו את ביתו של עבד חאזם, אחיו של המחבל ראאד חאזם מהפיגוע בדיזנגוף בתל אביב בחודש אפריל. במהלך הפעילות נפתחה אש והושלכו מטעני חבלה לעבר הלוחמים. 

פיצוץ המטענים שהפעילו המבוקשים | צילום: דובר צה״ל

בעקבות הפשיטה מאשרים במערכת הביטחון, כי אחיו של המחבל חוסל. יש לציין כי גם אביו של המחבל, פתחי חזאם ששירת כקצין במנגנוני הביטחון הפלסטיניים, מבוקש על ידי כוחות צה"ל מאז הפיגוע שגבה את חייהם של שלושה קורבנות. בפעולה זו חוסלו מחבלים נוספים, לפי הדיווח אחד מהמחבלים היה שותף לתכנון וביצוע מספר פיגועי ירי באזור ג'נין לאחרונה. כמו כן נתפסו אמצעי לחימה.

מתיעוד שהופץ על ידי הפלסטינים נראה שצה"ל הפעיל בפעולה את נוהל "סיר לחץ", שבו ביקשו מהמבוקשים לצאת ולהסגיר את עצמם, אך למרות זאת המבוקשים התחילו לירות לעבר החיילים, החיילים השיבו אש ואף שיגרו טיל נ"ט לעבר הבית בו התבצרו המחבלים.

הנחת העבודה בשב"כ הייתה כי המחבל קיבל סיוע בביצוע הפיגוע הרצחני. על פי החשד אחיו הסיע אותו לקו התפר והאב שידע על התוכנית לא פעל לסכל אותה. שניהם היו מבוקשים לחקירה אך הם הסתתרו מכוחות הביטחון.

כזכור, בשעות הערב בחודש אפריל השנה, פתח מחבל באש לעבר מבלים ב"אילקה בר" והולכי רגל ברחוב דיזנגוף בתל אביב. לאחר שרצח את איתם מגיני, תומר מורד וברק לופן ופצע עוד 15 בני אדם, נמלט המחבל וכל הלילה נערכו סריקות אחריו. לפנות בוקר הוא אותר ביפו, וחוסל בידי לוחמי היחידה המבצעית של השב"כ לאחר קרב יריות קצר. בהמשך התברר כי הוא התכוון להמשיך במסע הרצח לאחר סיום תפילת הבוקר במסגד. 

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים