שיתוף
תגובות
חדשות » ההסכם הימי עם לבנון: בישראל ובלבנון הודיעו רשמית על הסכמה
יש הסכם?
לפי ההערכות, הפיצויים לישראל לא יועברו דרך לבנון ישירות, אלא דרך חברה צרפתית | ההמשך: פרסום כל הפרטים לציבור, הגשה לכנסת וכינוס הממשלה לאישור
אסדת הגז | צילום: Andriy Markov, שאטרסטוק

על פי המסתמן, קיים אישור עקרוני להסכם, שאמור להיחתם עוד לפני הבחירות, אך בישראל עדיין ממתינים לאישור הסופי. הבוקר (שלישי) עדכן ראש המל"ל איל חולתא כי ישראל קרובה לחתימת ההסכם עם לבנון, לדבריו "השינויים שדרשנו תוקנו, שמרנו על האינטרסים הביטחוניים של ישראל".

חולתא הבהיר כי "כל דרישותינו נענו, השינויים שדרשנו תוקנו, שמרנו על האינטרסים הביטחוניים של ישראל, אנחנו בדרך להסכם היסטורי". 

השלב הבא, לאחר האישור הסופי של פרטי ההסכם, יהיה להציג את ההסכם על כל נספחיו בפני הציבור, ולכנס את הממשלה להצבעה על ההסכם. אם הכול יתנהל כשורה ההסכם אמור להיחתם לפני הבחירות.  

בסוכנות רויטרס דיווחו כי סגן יו"ר הפרלמנט אליאס בו סאעב, נציג לבנון לשיחות עם ישראל,  אמר הלילה למתווך האמריקני עמוס הוכשטיין כי "לבנון מרוצה מנוסח ההסכם".

לדברי סאעב לבנון קיבלה טיוטה סופית מישראל ו"אם הכל יפעל כשורה, המאמצים של עמוס הוכשטיין עשויים להוביל לעסקה היסטורית" הוא גם הדגיש כי על פי מתווה ההסכם "ישראל לוקחת בחשבון את כל הדרישות של לבנון".

המתווך האמריקני עמוס הוכשטיין  אמר לערוץ אל-ערבייה בשפה האנגלית כי ארה"ב "עושה לילות כימים" כדי לקדם הסכם בין ישראל ולבנון.  גורם בכיר במשרד החוץ האמריקני הבהיר "האלטרנטיבה היא מלחמה, איש לא רוצה בזה".

למרות הדיווחים האופטימיים, בצה"ל דרוכים לכל אפשרות של הסלמה מצד גורמים בלבנון, לדברי שר הביטחון בני גנץ  "צה"ל ערוך לכל הסלמה שלא תהיה, אם חיזבאללה יעשה את הטעות הזו ויתקוף את ישראל באיזשהו אופן, אנחנו נפרק את לבנון, אנחנו פועלים בכל השטח באיזו עוצמה ותזמון שאנו רוצים ופועלים מתוך שיקולים ביטחוניים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים